Publikationen
Zeitschriftenartikel (20)
1986
Zeitschriftenartikel
2 (8508), S. 682 - 682 (1986)
Real-Time Cardiac Imaging Of Adults At Video Frame Rates By Magnetic-Resonance-Imaging. Lancet
Zeitschriftenartikel
73, S. 455 - 458 (1986)
Cognitive processes of spatial coordinate assignment: On weighting perceptual cues. Naturwissenschaften
Zeitschriftenartikel
2 (1), S. 1 - 18 (1986)
Quality of instruction and classroom learning outcomes: The German contribution to the IEA Classroom Environment Study. Teaching and Teacher Education
Zeitschriftenartikel
14 (1), S. 8 - 18 (1986)
Ueberblick ueber die Entwicklung des Lernens und des Gedächtnisses im Kindes- und Erwachsenenalter. Unterrichtswissenschaft
Zeitschriftenartikel
23 (7), S. 104 - 109 (1986)
Forschungsprojekt Selbstkontrolle: Warum es Kindern so schwer fällt, bei der Sache zu bleiben. Bild der Wissenschaft
Zeitschriftenartikel
Motivation and information processing: A new look at decision making, dynamic change, and action control. Sorrentino, Richard M. (ed); Higgins, Edward Tory (ed). (1986). Handbook of Motivation and Cognition: Foundations of Social Behavior. (Pp. 404-434). X, 610pp. (1986)
Zeitschriftenartikel
95 (3), S. 247 - 251 (1986)
Motivational and volitional determinants of depression: The degenerated-intention hypothesis. Journal of Abnormal Psychology
Zeitschriftenartikel
28, S. 107 - 119 (1986)
Visuelle sequentielle Darbietung und "normales" Lesen: Ein Vergleich zweier experimenteller Darbietungsarten. Psychologische Beiträge
Zeitschriftenartikel
48, S. 231 - 238 (1986)
Continuous selection. Psychological Research
Zeitschriftenartikel
22 (2), S. 184 - 186 (1986)
D. L. Schacter: Stranger behind the engram: Theories of memory and the psychology of science (Review). Journal of the History of the Behavioral Sciences
Zeitschriftenartikel
5, S. 106 - 107 (1986)
S. Pinker: Visual cognition (Review). Sprache und Kognition
Zeitschriftenartikel
48, S. 47 - 51 (1986)
Effects of secondary tasks on search performance. Psychologial Research
Zeitschriftenartikel
4 (3), S. 309 - 341 (1986)
Fuzzy Concepts and the Perception of Emotion in Facial Expressions. Social Cognition
Zeitschriftenartikel
42 (2), S. 218 - 236 (1986)
The role of conceptual knowledge and metamemory in the development of organizational processes in memory. Journal of Experimental Child Psychology
Zeitschriftenartikel
17 (3), S. 315 - 336 (1986)
Metamemory and motivation: A comparison of strategy use and performance in German and American children. Journal of Cross-Cultural Psychology
Zeitschriftenartikel
1 (3), S. 81 - 91 (1986)
The role of classroom differences in achievement changes. European Journal of Psychology of Education
Zeitschriftenartikel
18 (1), S. 2 - 11 (1986)
Wissen, wann jemand nicht genug weiß. Unterscheiden Vorschulkinder zwischen eindeutigen und uneindeutigen Hinweis-Äusserungen? Zeitschrift fur Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie
Zeitschriftenartikel
41 (3), S. 395 - 410 (1986)
Recall, clustering, and metamemory in young children. Journal of Experimental Child Psychology
Zeitschriftenartikel
19 (8), S. L147 - L151 (1986)
A Target Field Approach To Optimal Coil Design. Journal of Physics D-Applied Physics
Zeitschriftenartikel
19, S. 876 (1986)
Passive Screening of switched magnetic field gradients. Journal of Physical Engineering: Scientific Instruments Buch (1)
1986
Buch
Wissen durch Denken?: Über den naiven Empirismus im Denken von Vorschulkindern. Aschendorff, Münster (1986)
Buchkapitel (13)
1986
Buchkapitel
Cognitions during stressful achievement situations: Analysis of facilitation and learned helplessness. In: Achievement and task motivation, S. 65 - 82 (Hg. van den Bercken, J. H. L.; de Bruyn, E. E. J.; Bergen, T. C. M.). Swets & Zeitlinger, Lisse (1986)
Buchkapitel
Cambridge studies in social and emotional development, S. 203 - 237 (Hg. Izard, C. E.; Read, P. B.) (1986)
Concepts of emotion in developmental psychology. In: Measuring emotions in infants and children, Bd.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Sherrod, L. R.). Erlbaum, Hillsdale (1986)
Achievement and motivation through the life span. In: Human development and the life course: Multidisciplinary perspectives, S. 445 - 466 (Hg. Sorensen, A. B.;
Buchkapitel
Why some time out might benefit achievement motivation research. In: Achievement and task motivation, S. 7 - 39 (Hg. van den Bercken , J. H.L.; de Bruyn, E. E.J.; Bergen, T. C.M.). Swets & Zeitlinger, Lisse (1986)