Präsentationen
Konferenzbeitrag (2)
2010
Konferenzbeitrag
Supplement, S. 261 - 261 (2010)
Prosody is the key: ERP studies on word segmentation in 6- and 12-month-old children. Cognitive Neuroscience Society (CNS) 2010 Annual Meeting, Montreal, QC, Canada, 17. April 2010 - 20. April 2010. Journal of Cognitive Neuroscience
Konferenzbeitrag
Wie entwickelt sich das Verständnis von Kasusmarkierungen bei Vorschulkindern? Behaviorale Ergebnisse und neuronale Korrelate. [How does the understanding of case-marking develop in preschool children? Behavioral evidence and neural correlates.]. In: Beiträge zur 52. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP), S. 200. TeaP, Saarbrücken, 22. März 2010 - 24. März 2010. (2010)
Vortrag (13)
2010
Vortrag
Recursion in the human brain. Workshop on Artificial Grammar Learning: Empirical Approaches, Max Planck Institute for Psycholinguistics, Nijmegen, the Netherlands (2010)
Vortrag
Brain correlates of language acquisition. Lecture, Department of Psychology, Stanford University, Palo Alto, CA, USA (2010)
Vortrag
Processing hierarchical structures in the human brain. 7th FENS Forum of European Neuroscience, Amsterdam, the Netherlands (2010)
Vortrag
Pathways to Language: Brain Structural Prerequisites for Language Functions. 16th Annual Meeting of the Organization for Human Brain Mapping (HBM), Barcelona, Spain (2010)
Vortrag
Warum Sprachenlernen für Erwachsene schwer ist [Why adults have difficulty in learning languages]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Warum der Affe keine Sprache lernt [Why macaques don't learn a language]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Wie das Gehirn Sprache und Musik verarbeitet [How the human brain processes language and music]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Wie das Kind Sprache erwirbt [How a child learns language]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur, Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Wie der Mensch Sprache versteht [How humans understand language]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Be emotional! Wortlernen bei Kindern und Erwachsenen: eine EKP- und Verhaltensstudie. Tagung experimentell arbeitender Psychologen, Saarbrücken, Germany (2010)
Vortrag
Wie entwickelt sich das Verständnis von Kasusmarkierungen bei Vorschulkindern? Behaviorale Ergebnisse und neuronale Korrelate. [How does the understanding of case-marking develop in preschool children? Behavioral evidence and neural correlates.]. 52nd Annual German Experimental Psychology Meeting (TeaP), Saarland University, Saarbruecken, Germany (2010)
Vortrag
The neural basis of recursion. Recursion Workshop, Berlin, Germany (2010)
Vortrag
Language and music in the human brain. Nobel Symposium, Karolinska Institutet 200 years "The Enlightened Brain - Evolution and Development of the Human Brain", Stockholm, Sweden (2010)