Direktorin

Prof. Dr. Dr. h.c. Angela D. Friederici
Direktorin
Vizepräsidentin der Max-Planck-Gesellschaft

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Fax: +49 341 9940-113
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Präsentationen

Konferenzbeitrag (2)

  1. 2010
    Männel, C.; Friederici, A. D.: Prosody is the key: ERP studies on word segmentation in 6- and 12-month-old children. Cognitive Neuroscience Society (CNS) 2010 Annual Meeting, Montreal, QC, Canada, 17. April 2010 - 20. April 2010. Journal of Cognitive Neuroscience Supplement, S. 261 - 261 (2010)
  2. Schipke, C. S.; Oberecker, R.; Friederici, A. D.: Wie entwickelt sich das Verständnis von Kasusmarkierungen bei Vorschulkindern? Behaviorale Ergebnisse und neuronale Korrelate. [How does the understanding of case-marking develop in preschool children? Behavioral evidence and neural correlates.]. In: Beiträge zur 52. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP), S. 200. TeaP, Saarbrücken, 22. März 2010 - 24. März 2010. (2010)

Vortrag (13)

  1. 2010
    Friederici, A. D.: Recursion in the human brain. Workshop on Artificial Grammar Learning: Empirical Approaches, Max Planck Institute for Psycholinguistics, Nijmegen, the Netherlands (2010)
  2. Friederici, A. D.: Brain correlates of language acquisition. Lecture, Department of Psychology, Stanford University, Palo Alto, CA, USA (2010)
  3. Friederici, A. D.: Processing hierarchical structures in the human brain. 7th FENS Forum of European Neuroscience, Amsterdam, the Netherlands (2010)
  4. Friederici, A. D.; Brauer, J.: Pathways to Language: Brain Structural Prerequisites for Language Functions. 16th Annual Meeting of the Organization for Human Brain Mapping (HBM), Barcelona, Spain (2010)
  5. Friederici, A. D.: Warum Sprachenlernen für Erwachsene schwer ist [Why adults have difficulty in learning languages]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
  6. Friederici, A. D.: Warum der Affe keine Sprache lernt [Why macaques don't learn a language]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
  7. Friederici, A. D.; Sammler, D.: Wie das Gehirn Sprache und Musik verarbeitet [How the human brain processes language and music]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
  8. Friederici, A. D.: Wie das Kind Sprache erwirbt [How a child learns language]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur, Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
  9. Friederici, A. D.: Wie der Mensch Sprache versteht [How humans understand language]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
  10. Marinos, D.; Schmitz, M.; Friedrich, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Be emotional! Wortlernen bei Kindern und Erwachsenen: eine EKP- und Verhaltensstudie. Tagung experimentell arbeitender Psychologen, Saarbrücken, Germany (2010)
  11. Schipke, C. S.; Oberecker, R.; Friederici, A. D.: Wie entwickelt sich das Verständnis von Kasusmarkierungen bei Vorschulkindern? Behaviorale Ergebnisse und neuronale Korrelate. [How does the understanding of case-marking develop in preschool children? Behavioral evidence and neural correlates.]. 52nd Annual German Experimental Psychology Meeting (TeaP), Saarland University, Saarbruecken, Germany (2010)
  12. Friederici, A. D.: The neural basis of recursion. Recursion Workshop, Berlin, Germany (2010)
  13. Friederici, A. D.: Language and music in the human brain. Nobel Symposium, Karolinska Institutet 200 years "The Enlightened Brain - Evolution and Development of the Human Brain", Stockholm, Sweden (2010)
 
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