Buchkapitel (1159)
1999
Buchkapitel
Friederici, A. D.; Menzel, R.). Gruyter, Berlin (1999)
Memory for Time: Separating Temporal from Spatial Information Processing. In: Learning. Rule Extraction and Representation, S. 215 - 240 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Memory strategy development - gradual increase, sudden insight, or roller coaster? In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 61 - 77 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Development of mathematical competencies. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, S. 154 - 170 (Hg.
Buchkapitel
Gedächtnisstörungen. In: Neurorehabilitation: Grundlagen, Praxis, Dokumentation, S. 293 - 305 (Hg. Frommelt, P.; Grötzbach, H.). Blackwell, Berlin (1999)
Buchkapitel
Uhl, C.). Springer, Berlin (1999)
Spatio-temporal modeling based on dynamical systems theory. In: Analysis of neurophysiological brain functioning, S. 274 - 305 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
A person-centered approach to development: The temporal consistency of personality and self-concept. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 301 - 319 (Hg.
Buchkapitel
Aschersleben, G.; Bachmann, T.; Müsseler, J.). Elsevier, Amsterdam (1999)
On the perception of positions. In: Cognitive contributions to the perception of spatial and temporal events (Advances in Psychology, Vol. 129), S. pp. 19 - 37 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Memory for events experienced and events observed. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 78 - 93 (Hg.
Buchkapitel
Bedingungen für mathematisch-naturwissenschaftliche Leistungen in der Schule und die Möglichkeiten ihrer Verbesserung. In: Weiterentwicklung des mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterrichts, S. 21 - 32 (Hg. Ministerium für Kultus, Jugend und Sport Baden-Württemberg). Druckhaus Waiblingen, Stuttgart (1999)
Buchkapitel
Begabung und Lernen: Zur Entwicklung geistiger Leistungsunterschiede. In: Max-Planck-Gesellschaft. Jahrbuch 1999, S. 35 - 48 (Hg. Generalverwaltung der Max-Planck-Gesellschaft). Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen (1999)
Buchkapitel
Schulrelevante Lernforschung: Alte Sackgassen und neue Wege. In: Newsletter 1/1999 (Hg. Fachgruppe Pädagogische Psychologie in der Deutschen Gesellschaft für Psychologie). Verlag Empirische Pädagogik, Landau (1999)
Buchkapitel
Schneider, W.). Hogrefe, Göttingen (1999)
Was wissen wir über unser Wissen und was nützt uns dieses Meta-Wissen? In: Hundert Jahre Institut für Psychologie und Würzburger Schule der Denkpsychologie, S. 433 - 439 (Hg. Janke, W.;
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Universal, differential, and individual aspects of child development from 3 to 12: What can we learn from a comprehensive longitudinal study? In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, S. 324 - 350 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
LOGIC: Introduction and overview. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, S. 1 - 8 (Hg. 1998
Buchkapitel
Menschliche Sprachverarbeitung und ihre neuronalen Grundlagen. In: Der Mensch und sein Gehirn, 2. ed Aufl., S. 137 - 156. Piper, München (1998)
Buchkapitel
Weinert, F. E.). Psychologie Verlags Union, Weinheim (1998)
Die Entwicklung sozialer Kompetenzen, Motive und Verhaltensweisen. In: Entwicklung im Kindesalter, S. 153 - 176 (Hg.
Buchkapitel
Effektivität neuropsychologischer Therapie bei Demenz. In: Effektive neuropsychologische Behandlungsmethoden, S. 269 - 298 (Hg. Kasten, E.; Schmid, G.; Eder, R.). Deutscher Psychologen Verlag, Bonn (1998)
Buchkapitel
Schäfer, M.; Frey, D.). Hogrefe, Göttingen (1998)
Zivilcourage und aktives Handeln bei Gewalt: Wann werden Menschen aktiv? In: Aggression und Gewalt bei Kindern und Jugendlichen, S. 265 - 284 (Hg.
Buchkapitel
Diagnosis and reanalysis: Two processing aspects the brain may differentiate. In: Reanalysis in sentence processing, S. 177 - 200 (Hg. Fodor, J. D.; Ferreira, F.). Kluwer, Dordrecht (1998)
Buchkapitel
Friederici, A. D.). Springer, Berlin (1998)
The neurobiology of language comprehension. In: Language comprehension, 2nd ed. Aufl., S. 263 - 301 (Hg.
Buchkapitel
Analyzing spatio-temporal patterns of complex systems. In: Nonlinear analysis of physiological data, S. 101 - 114 (Hg. Kantz, H.; Kurths, J.; Mayer-Kress, G.). Springer, Berlin (1998)
Buchkapitel
The impact of exogenous factors on spatial coding in perception and memory. In: Spatial cognition: An interdisciplinary approach to representing and processing spatial knowledge, S. 64 - 77 (Hg. Freksa, C.; Habel, C.; Wender, K. F.). Springer, Berlin (1998)
Buchkapitel
Ecological intelligence: An adaptation for frequencies. In: The evolution of mind, S. 9 - 29 (Hg. Cummins Dellarosa, D.; Allen, C.) (1998)
Buchkapitel
Der Arbeitsbereich Motivations- und Volitionspsychologie. In: Max-Planck-Institut für Psychologische Forschung (Max-Planck-Gesellschaft, Berichte und Mitteilungen, 4/98), S. 47 - 63 (Hg. Max-Planck-Gesellschaft). Generalverwaltung der Max-Planck-Gesellschaft, München (1998)
Buchkapitel
Aktuelle Hochbegabungskonzepte. In: Dokumentation Kongress Hochbegabtenförderung, S. 63 - 82 (Hg. BMW AG; Bayerisches Staatsministerium für Unterricht und Kultus). BMW, München (1998)