Zeitschriftenartikel (8)

  1. Zeitschriftenartikel
    Friederici, A. D.: Syntactic and semantic processes in aphasic deficits: The availability of prepositions. Brain and Language 15, S. 249 - 258 (1982)
  2. Zeitschriftenartikel
    Friederici, A. D.; Schoenle, P. W.; Garrett, M. F.: Syntactically and semantically based computations: Processing of prepositions in agrammatism. Cortex 18, S. 525 - 534 (1982)
  3. Zeitschriftenartikel
    Halisch, F.: Über die Güteeigenschaften des LM-Gitters für Kinder (Schmalt). Kritische Anmerkungen zu einer Analyse von Krug & Walter (1979). Diagnostica 28, S. 146 - 153 (1982)
  4. Zeitschriftenartikel
    Kuehn, B.; Villringer, A.; Falk, H.; Heinrich, P. C.: Inhibition of cell-free protein synthesis by low molecular-weight RNAs from free cytoplasmic ribonucleoprotein particles. European Journal of Biochemistry 126, S. 181 - 188 (1982)
  5. Zeitschriftenartikel
    Schneider, W.: Kausalmodelle zur Beschreibung und Erklärung von Rechtschreibleistungen in der Grundschule - Eine Sekundäranalyse. Zeitschrift fur Empirische Padagogik 6 (3), S. 123 - 143 (1982)
  6. Zeitschriftenartikel
    Treiber, B.; Weinert, F. E.; Groeben, N.: Quality of Lessons, Level of Achievement in School-Classes, and Individual Progress. Zeitschrift fur Padagogik 28 (4), S. 563 - 576 (1982)
  7. Zeitschriftenartikel
    Weigand, K.; Schmid, M.; Villringer, A.; Birr, C.; Heinrich, P. C.: Hexa- and Pentapeptide extension of Proalbumin: Feedback inhibition of albumin by its propeptide in isolated hepatocytes and in the cell-free system. Biochemistry 24, S. 6053 - 6059 (1982)
  8. Zeitschriftenartikel
    Weinert, F. E.: Selbstgesteuertes Lernen als Voraussetzung, Methode und Ziel des Unterrichts. Unterrichtswissenschaft 10 (2), S. 99 - 110 (1982)

Buchkapitel (3)

  1. Buchkapitel
    Halisch, F.; Butzkamm, J.: Informationssuche und Bezugsnorm: Was will der Beurteilte? In: Bezugsnormen zur Schulleistungsbewertung: Analyse und Intervention. Jahrbuch für Empirische Erziehungswissenschaft 1982, S. 263 - 302 (Hg. Rheinberg, F.). Schwann, Düsseldorf (1982)
  2. Buchkapitel
    Helmke, A.; Fend, H.: Diagnostic sensitivity of teachers and parents with respect to test anxiety of students. In: Advances in test anxiety research, S. 115 - 128 (Hg. Stadler, M. A.; Frensch, P. A.). Swets & Zeitlinger, Erlbaum, Lisse, Hillsdale (1982)
  3. Buchkapitel
    Prinz, W.; Kehrer, L.: Recording detection distances in continuous visual search. In: Cognition and eye movements, S. 48 - 56 (Hg. Groner, R.; Fraisse, P.). North-Holland, Amsterdam (1982)
Zur Redakteursansicht