Publikationen von Angela D. Friederici

Vortrag (187)

2010
Vortrag
Friederici, A. D.: Recursion in the human brain. Workshop on Artificial Grammar Learning: Empirical Approaches, Max Planck Institute for Psycholinguistics, Nijmegen, the Netherlands (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Brain correlates of language acquisition. Lecture, Department of Psychology, Stanford University, Palo Alto, CA, USA (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Processing hierarchical structures in the human brain. 7th FENS Forum of European Neuroscience, Amsterdam, the Netherlands (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.; Brauer, J.: Pathways to Language: Brain Structural Prerequisites for Language Functions. 16th Annual Meeting of the Organization for Human Brain Mapping (HBM), Barcelona, Spain (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Warum Sprachenlernen für Erwachsene schwer ist [Why adults have difficulty in learning languages]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Warum der Affe keine Sprache lernt [Why macaques don't learn a language]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.; Sammler, D.: Wie das Gehirn Sprache und Musik verarbeitet [How the human brain processes language and music]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Wie das Kind Sprache erwirbt [How a child learns language]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur, Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Wie der Mensch Sprache versteht [How humans understand language]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Marinos, D.; Schmitz, M.; Friedrich, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Be emotional! Wortlernen bei Kindern und Erwachsenen: eine EKP- und Verhaltensstudie. Tagung experimentell arbeitender Psychologen, Saarbrücken, Germany (2010)
Vortrag
Schipke, C. S.; Oberecker, R.; Friederici, A. D.: Wie entwickelt sich das Verständnis von Kasusmarkierungen bei Vorschulkindern? Behaviorale Ergebnisse und neuronale Korrelate. [How does the understanding of case-marking develop in preschool children? Behavioral evidence and neural correlates.]. 52nd Annual German Experimental Psychology Meeting (TeaP), Saarland University, Saarbruecken, Germany (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: The neural basis of recursion. Recursion Workshop, Berlin, Germany (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Language and music in the human brain. Nobel Symposium, Karolinska Institutet 200 years "The Enlightened Brain - Evolution and Development of the Human Brain", Stockholm, Sweden (2010)
2009
Vortrag
Friederici, A. D.: New insights into the neurophysiological principles of language development. Kongress Europäische Pädiater 2009, Berlin, Germany (2009)
Vortrag
Melzer, A.; Daum, M. M.; Friederici, A. D.; von Hofsten, C.: Anticipation in Observed Conversations. Doktorandenkolloquium Herbst 2009, Weißenfels (2009)
Vortrag
Friederici, A. D.: The brain basis of language. Switzerland (2009)
Vortrag
Friederici, A. D.: Syntax in the human brain. "Chaucer Club", Cognition and Brain Sciences Unit, Cambridge, UK (2009)
Vortrag
Friederici, A. D.: Sprache. Die neurobiologischen Grundlagen der Sprachfähigkeit des Menschen. Heidelberg Forum: Biosciences and Society (a special science communication initiative in Heidelberg), Germany (2009)
Vortrag
Melzer, A.; Daum, M. M.; Friederici, A. D.; von Hofsten, C.: Anticipations - Investigating Children's Understanding Of Actions Through Eye Movements. New York City (2009)
Vortrag
Macedonia, M.; Müller, K.; Friederici, A. D.: Symbolic gestuers enhance foreign language vocabulary learning. International Conference on Neurobilingualism, Bangor, Wales, UK (2009)
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