Suchergebnisse
Alle Typen
Buchkapitel (1159)
1999
Buchkapitel
Wider die Differenz! Es lebe die Gleichheit! In: Kultur, Geschlecht, Körper, S. 40 - 63 (Hg. genus Münsteraner Arbeitskreis für Gender Studies). agenda-Verlag, Münster (1999)
Buchkapitel
Zum frühkindlichen Moralverständnis. In: Kindliche Entwicklungspotentiale. Normalität, Abweichung und ihre Ursachen (Materialien zum Zehnten Kinder- und Jugendbericht, Bd. 1), S. 53 - 151 (Hg. Sachverständigenkommission Zehnter Kinder- und Jugendbericht). DJI, Munich (1999)
Buchkapitel
Explaining consciousness: What questions? What answers? In: Modeling consciousness across the disciplines, S. v - xiv (Hg. Jordan, J. S.). University Press of America, Lanham, ML (1999)
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Impact of early phonological processing skills on reading and spelling in school: Evidence from the Munich longitudinal study. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 126 - 147 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Development of intelligence and thinking. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 9 - 28 (Hg.
Buchkapitel
Psychologie und Neurowissenschaft. In: Lexikon der Neurowissenschaft (Hg. Hanser, H.). Spektrum, Heidelberg (1999)
Buchkapitel
Friederici, A. D.; Menzel, R.). Gruyter, Berlin (1999)
Memory for Time: Separating Temporal from Spatial Information Processing. In: Learning. Rule Extraction and Representation, S. 215 - 240 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Memory strategy development - gradual increase, sudden insight, or roller coaster? In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 61 - 77 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Development of mathematical competencies. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, S. 154 - 170 (Hg.
Buchkapitel
Gedächtnisstörungen. In: Neurorehabilitation: Grundlagen, Praxis, Dokumentation, S. 293 - 305 (Hg. Frommelt, P.; Grötzbach, H.). Blackwell, Berlin (1999)
Buchkapitel
Uhl, C.). Springer, Berlin (1999)
Spatio-temporal modeling based on dynamical systems theory. In: Analysis of neurophysiological brain functioning, S. 274 - 305 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
A person-centered approach to development: The temporal consistency of personality and self-concept. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 301 - 319 (Hg.
Buchkapitel
Aschersleben, G.; Bachmann, T.; Müsseler, J.). Elsevier, Amsterdam (1999)
On the perception of positions. In: Cognitive contributions to the perception of spatial and temporal events (Advances in Psychology, Vol. 129), S. pp. 19 - 37 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Memory for events experienced and events observed. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 78 - 93 (Hg.
Buchkapitel
Bedingungen für mathematisch-naturwissenschaftliche Leistungen in der Schule und die Möglichkeiten ihrer Verbesserung. In: Weiterentwicklung des mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterrichts, S. 21 - 32 (Hg. Ministerium für Kultus, Jugend und Sport Baden-Württemberg). Druckhaus Waiblingen, Stuttgart (1999)
Buchkapitel
Begabung und Lernen: Zur Entwicklung geistiger Leistungsunterschiede. In: Max-Planck-Gesellschaft. Jahrbuch 1999, S. 35 - 48 (Hg. Generalverwaltung der Max-Planck-Gesellschaft). Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen (1999)
Buchkapitel
Schulrelevante Lernforschung: Alte Sackgassen und neue Wege. In: Newsletter 1/1999 (Hg. Fachgruppe Pädagogische Psychologie in der Deutschen Gesellschaft für Psychologie). Verlag Empirische Pädagogik, Landau (1999)
Buchkapitel
Schneider, W.). Hogrefe, Göttingen (1999)
Was wissen wir über unser Wissen und was nützt uns dieses Meta-Wissen? In: Hundert Jahre Institut für Psychologie und Würzburger Schule der Denkpsychologie, S. 433 - 439 (Hg. Janke, W.;
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Universal, differential, and individual aspects of child development from 3 to 12: What can we learn from a comprehensive longitudinal study? In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, S. 324 - 350 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
LOGIC: Introduction and overview. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, S. 1 - 8 (Hg.