Suchergebnisse

Buchkapitel (1159)

1999
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Wider die Differenz! Es lebe die Gleichheit! In: Kultur, Geschlecht, Körper, S. 40 - 63 (Hg. genus Münsteraner Arbeitskreis für Gender Studies). agenda-Verlag, Münster (1999)
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Zum frühkindlichen Moralverständnis. In: Kindliche Entwicklungspotentiale. Normalität, Abweichung und ihre Ursachen (Materialien zum Zehnten Kinder- und Jugendbericht, Bd. 1), S. 53 - 151 (Hg. Sachverständigenkommission Zehnter Kinder- und Jugendbericht). DJI, Munich (1999)
Buchkapitel
Prinz, W.: Explaining consciousness: What questions? What answers? In: Modeling consciousness across the disciplines, S. v - xiv (Hg. Jordan, J. S.). University Press of America, Lanham, ML (1999)
Buchkapitel
Schneider, W.; Näslund, J. C.: Impact of early phonological processing skills on reading and spelling in school: Evidence from the Munich longitudinal study. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 126 - 147 (Hg. Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Buchkapitel
Schneider, W.; Perner, J.; Bullock, M.; Stefanek, J.; Ziegler, A.: Development of intelligence and thinking. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 9 - 28 (Hg. Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Buchkapitel
Schneider, W. X.; Prinz, W.: Psychologie und Neurowissenschaft. In: Lexikon der Neurowissenschaft (Hg. Hanser, H.). Spektrum, Heidelberg (1999)
Buchkapitel
Schubotz, R. I.; Friederici, A. D.: Memory for Time: Separating Temporal from Spatial Information Processing. In: Learning. Rule Extraction and Representation, S. 215 - 240 (Hg. Friederici, A. D.; Menzel, R.). Gruyter, Berlin (1999)
Buchkapitel
Sodian, B.; Schneider, W.: Memory strategy development - gradual increase, sudden insight, or roller coaster? In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 61 - 77 (Hg. Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Buchkapitel
Stern, E.: Development of mathematical competencies. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, S. 154 - 170 (Hg. Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Buchkapitel
Thöne-Otto, A. I. T.; von Cramon, D. Y.: Gedächtnisstörungen. In: Neurorehabilitation: Grundlagen, Praxis, Dokumentation, S. 293 - 305 (Hg. Frommelt, P.; Grötzbach, H.). Blackwell, Berlin (1999)
Buchkapitel
Uhl, C.; Friedrich, R.: Spatio-temporal modeling based on dynamical systems theory. In: Analysis of neurophysiological brain functioning, S. 274 - 305 (Hg. Uhl, C.). Springer, Berlin (1999)
Buchkapitel
van Aken, M. A. G.; Asendorpf, J. B.: A person-centered approach to development: The temporal consistency of personality and self-concept. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 301 - 319 (Hg. Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Buchkapitel
van der Heijden, A. H. C.; Müsseler, J.; Bridgeman, B.: On the perception of positions. In: Cognitive contributions to the perception of spatial and temporal events (Advances in Psychology, Vol. 129), S. pp. 19 - 37 (Hg. Aschersleben, G.; Bachmann, T.; Müsseler, J.). Elsevier, Amsterdam (1999)
Buchkapitel
Weber, A.; Strube, G.: Memory for events experienced and events observed. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 78 - 93 (Hg. Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Buchkapitel
Weinert, F. E.: Bedingungen für mathematisch-naturwissenschaftliche Leistungen in der Schule und die Möglichkeiten ihrer Verbesserung. In: Weiterentwicklung des mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterrichts, S. 21 - 32 (Hg. Ministerium für Kultus, Jugend und Sport Baden-Württemberg). Druckhaus Waiblingen, Stuttgart (1999)
Buchkapitel
Weinert, F. E.: Begabung und Lernen: Zur Entwicklung geistiger Leistungsunterschiede. In: Max-Planck-Gesellschaft. Jahrbuch 1999, S. 35 - 48 (Hg. Generalverwaltung der Max-Planck-Gesellschaft). Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen (1999)
Buchkapitel
Weinert, F. E.: Schulrelevante Lernforschung: Alte Sackgassen und neue Wege. In: Newsletter 1/1999 (Hg. Fachgruppe Pädagogische Psychologie in der Deutschen Gesellschaft für Psychologie). Verlag Empirische Pädagogik, Landau (1999)
Buchkapitel
Weinert, F. E.: Was wissen wir über unser Wissen und was nützt uns dieses Meta-Wissen? In: Hundert Jahre Institut für Psychologie und Würzburger Schule der Denkpsychologie, S. 433 - 439 (Hg. Janke, W.; Schneider, W.). Hogrefe, Göttingen (1999)
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Bullock, M.; Schneider, W.: Universal, differential, and individual aspects of child development from 3 to 12: What can we learn from a comprehensive longitudinal study? In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, S. 324 - 350 (Hg. Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.; Stefanek, J.; Weber, A.: LOGIC: Introduction and overview. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, S. 1 - 8 (Hg. Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Zur Redakteursansicht