Presentations

Search results

Conference Paper (1)

  1. Conference Paper
    Marinos, D.; Schmitz, M.; Friedrich, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Word learning and remembering in toddlers: An ERP & behavioural study. In: Conference Program and Book of Abstracts SAN2011, p. 110 - 110 (Eds. Bamidis, P. D.; Klados, M. A.). Laboratory of Medical Informatics, Medical School, Aristotle University, Thessaloniki (2011)

Meeting Abstract (3)

  1. Meeting Abstract
    Marinos, D.; Schmitz, M.; Friedrich, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Der Einfluss emotionaler Valenz auf das Wortlernen bei Kleinkindern. In Beiträge zur 51. Tagung experimentell arbeitender Psychologen in Jena, p. 97. (2009)
  2. Meeting Abstract
    Marinos, D.; Friedrich, M.; Schmitz, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Die Bedeutung emotionaler Hinweisreize für den Erwerb und das Behalten von Wörtern bei Kleinkindern. In 35. Arbeitstagung Psychophysiologie und Methodik, p. 45. Leipziger Universitätsverlag (2009)
  3. Meeting Abstract
    Schmitz, M.; Marinos, D.; Friedrich, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Die Bedeutung emotionaler Hinweisreize für den Erwerb und das Behalten von Wörtern bei Kindern im Alter von 14, 20 und 26 Monaten. In Beiträge zur 51. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP), p. 97. Pabst Science Publisher, Lengerich (2009)

Talk (4)

  1. Talk
    Marinos, D.; Schmitz, M.; Friedrich, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Be emotional! Wortlernen bei Kindern und Erwachsenen: eine EKP- und Verhaltensstudie. Tagung experimentell arbeitender Psychologen, Saarbrücken, Germany (2010)
  2. Talk
    Friedrich, M.; Klann-Delius, G.; Marinos, D.; Schmitz, M.; Friederici, A. D.: The impact of emotional cues on word learning in infants and toddlers. International Board Colloquia of the Cluster of Excellence, Germany (2009)
  3. Talk
    Schmitz, M.; Marinos, D.; Friedrich, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Die Bedeutung emotionaler Hinweisreize für den Erwerb und das Behalten von Wörtern bei Kindern im Alter von 14, 20 und 26 Monaten. 51. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP), Jena, Germany (2009)
  4. Talk
    Friedrich, M.; Marinos, D.; Schmitz, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Die Bedeutung emotionaler Hinweisreize für den Erwerb und das Behalten von Wörtern bei Kindern im Alter von 14, 20 und 26 Monaten. Workshop of the Cluster of Excellence, Lübbenau, Germany (2009)

Poster (7)

  1. Poster
    Marinos, D.; Schmitz, M.; Friedrich, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Word learning and remembering in toddlers: An ERP & behavioural study. 2011 Meeting of the Society of Applied Neurosciences (SAN2011), Thessaloniki, Greece (2011)
  2. Poster
    Marinos, D.; Friedrich, M.; Schmitz, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Word learning in different age groups: Does emotional prosody have an effect on fast mapping? Child Language Seminar, City University London, United Kingdom (2010)
  3. Poster
    Schmitz, M.; Marinos, D.; Friedrich, M.; Friederici, A. D.; Klann-Delius, G.: (How) Does emotional prosody influence word learning? Boston University Conference on Language Development, Boston, MA, USA (2009)
  4. Poster
    Friedrich, M.; Marinos, D.; Schmitz, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: ERP correlates of word learning in infants and toddlers: The impact of affective prosody. First Neurobiology of Language Conference, Chicago, IL, USA (2009)
  5. Poster
    Marinos, D.; Friedrich, M.; Schmitz, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Word learning and the impact of emotional prosody in toddlers: An ERP and behavioral study. ESF Research Conference on Gene Expression to Neurobiology and Behaviour Human Brain Development and Developmental Disorders, Sant Feliu de Guixols, Spain (2009)
  6. Poster
    Marinos, D.; Friedrich, M.; Schmitz, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Die Bedeutung emotionaler Hinweisreize für den Erwerb und das Behalten von Wörtern bei Kleinkindern. 35. Arbeitstagung Psychophysiologie und Methodik (APM) [35th Conference on Psychophysiology and Methodology], Germany (2009)
  7. Poster
    Friedrich, M.; Marinos, D.; Friederici, A. D.: Online word learning in 6-month-old infants. 10th International Conference on Cognitive Neurosciences (ICON X), Bodrum, Turkey (2008)

Thesis (1)

  1. Thesis
    Marinos, D.: Elekrophysiologische Korrelate des lexikalisch-semantischen Lernens bei 6-jährigen und Erwachsenen. University of Potsdam, Germany (2008)
 
loading content
Go to Editor View