Publikationen von Franz Emanuel Weinert

Zeitschriftenartikel (62)

1989
Zeitschriftenartikel
Gollwitzer, P. M.; Schneider, K.; Weinert, F. E.: Nachruf auf Heinz Heckhausen. Psychologische Rundschau 40 (2), S. 99 - 102 (1989)
Zeitschriftenartikel
Helmke, A.; Weinert, F. E.: The impact of instructional quality on student cognitive motivational development - Results of the "Munich Study". Paidagogike Episteme 1, S. 132 - 141 (1989)
Zeitschriftenartikel
Kurtz, B. E.; Weinert, F. E.: Metamemory, Memory Performance, and Causal Attributions in Gifted and Average Children. Journal of Experimental Child Psychology 48 (1), S. 45 - 61 (1989)
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Körkel, J.; Weinert, F. E.: Domain-specific knowledge and memory performance: A comparison of high- and low-aptitude children. Journal of Educational Psychology 81 (3), S. 306 - 312 (1989)
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.: Knowledge Aided Information-Processing - Vandermeer,E, Hoffmann,J. Contemporary Psychology 34 (12), S. 1102 - 1103 (1989)
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.: Memory and Amnesia - an Introduction - Parkin,Aj. Contemporary Psychology 34 (6), S. 575 - 575 (1989)
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.; Schrader, F.-W.; Helmke, A.: Quality of instruction and achievement outcomes. International Journal of Educational Research 13, S. 895 - 914 (1989)
1988
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.: Kann nicht sein, was nicht sein darf? Kritische Anmerkungen zu einer anmerkungsreichen Kritik. Zeitschrift fuer Paedagogische Psychologie 2 (2), S. 113 - 117 (1988)
1987
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Körkel, J.; Weinert, F. E.: The Effects of Intelligence, Self-Concept, and Attributional Style on Metamemory and Memory Behavior. International Journal of Behavioral Development 10 (3), S. 281 - 299 (1987)
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Körkel, J.; Weinert, F. E.: The effects of intelligence, self-concept, and attributional style on metamemory and memory behaviour. International Journal of Behavioral Development 10 (3), S. 281 - 299 (1987)
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.: 35th Congress of the German Psychological Association 1986 in Heidelberg, FR Germany: Presidential Address: The current state of psychology from the viewpoint of the German Psychological Association. German Journal of Psychology 11 (4), S. 304 - 322 (1987)
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.: Zur Lage der Psychologie. Psychologische Rundschau 38 (1), S. 1 - 13 (1987)
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.; Helmke, A.: Die Muenchener Studie: Schulleistungen - Leistungen der Schule oder der Kinder? Bild der Wissenschaft 24 (1), S. 62 - 73 (1987)
1986
Zeitschriftenartikel
Helmke, A.; Schneider, W.; Weinert, F. E.: Quality of instruction and classroom learning outcomes: The German contribution to the IEA Classroom Environment Study. Teaching and Teacher Education 2 (1), S. 1 - 18 (1986)
1985
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.: Hans Thomä zum 70. Geburtstag. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 17 (4), S. 285 - 286 (1985)
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.: Kognitive Entwicklung im Kindesalter: Was entwickelt sich eigentlich? Monatsschrift Kinderheilkunde 133 (6), S. 421 - 425 (1985)
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.: Lernen durch Denken. Universitas 40 (4), S. 381 - 388 (1985)
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.; Waldmann, M. R.: Das Denken Hochbegabter - Intellektuelle Fähigkeiten und kognitive Prozesse. Zeitschrift fuer Paedagogik 31 (6), S. 789 - 804 (1985)
1983
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.: Gedächtnistraining - Uebung von Lernstrategien. Universitas 38 (2), S. 157 - 164 (1983)
Zeitschriftenartikel
Weinert, F. E.; Knopf, M.; Barann, G.: Metakognition und Motivation als Determinanten von Gedächtnisleistungen im höheren Erwachsenenalter. Sprache und Kognition 2 (2), S. 71 - 87 (1983)
Zur Redakteursansicht