Suchergebnisse

Zeitschriftenartikel (6)

2021
Zeitschriftenartikel
Fritz, T. H.; Liebau, G.; Löhle, M.; Hartjen, B.; Czech, P.; Schneider, L.; Sehm, B.; Kotz, S. A.; Ziemssen, T.; Storch, A. et al.; Villringer, A.: Dissonance in music impairs spatial gait parameters in patients with Parkinson’s disease. Journal of Parkinson's Disease: JPD 11 (1), S. 363 - 372 (2021)
2020
Zeitschriftenartikel
Fritz, T. H.; Montgomery, M. A.; Busch, E.; Schneider, L.; Villringer, A.: Increasing divergent thinking capabilities with music-feedback exercise. Frontiers in Psychology 11, 578979 (2020)
2018
Zeitschriftenartikel
Fritz, T. H.; Bowling, D. L.; Contier, O.; Grant, J.; Schneider, L.; Lederer, A.; Höer, F.; Busch, E.; Villringer, A.: Musical agency during physical exercise decreases pain. Frontiers in Psychology 8, 2312 (2018)
2017
Zeitschriftenartikel
Fritz, T. H.; Brummerloh, B.; Urquijo, M.; Wegner, K.; Reimer, E.; Gutekunst, S.; Schneider, L.; Smallwood, J.; Villringer, A.: Blame it on the bossa nova: Transfer of perceived sexiness from music to touch. Journal of Experimental Psychology: General 146 (9), S. 1360 - 1365 (2017)
2016
Zeitschriftenartikel
Fritz, T. H.; Schneider, L.; Villringer, A.: The Band Effect: Physically strenuous music making increases esthetic appreciation of music. Frontiers in Neuroscience 10, 448 (2016)
2015
Zeitschriftenartikel
Fritz, T. H.; Vogt, M.; Lederer, A.; Schneider, L.; Fomicheva, E.; Schneider, M.; Villringer, A.: Benefits of listening to a recording of euphoric joint music making in polydrug abusers. Frontiers in Human Neuroscience 9, 300 (2015)

Lehrmaterial (2)

2019
Lehrmaterial
Schneider, L.: Diagnostischer Prozess, Urteilsbildung und Dokumentation. Vorlesung: Blockseminar im Modul Psychologische Diagnostik und Testtheorie (Studiengang Psychologie (B.Sc.)), The Brandenburg Medical School Theodor Fontane (MHB), Germany, 01. Oktober 2019 - 31. März 2020
2018
Lehrmaterial
Schneider, L.: Diagnostischer Prozess, Urteilsbildung und Dokumentation. Vorlesung: Blockseminar im Modul Psychologische Diagnostik und Testtheorie (Studiengang Psychologie (B.Sc.)), The Brandenburg Medical School Theodor Fontane (MHB), Germany, 01. Oktober 2018 - 31. März 2019
Zur Redakteursansicht