Publikationen von Wolfgang Schneider

Zeitschriftenartikel (39)

2004
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Stefanek, J.: Developmental changes of general cognitive abilities and school related skills in children and adolescents: Evidence of a widening gap. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 36 (3), S. 147 - 159 (2004)
2000
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Weinert, F. E.: The Munich Longitudinal Study on the Genesis of Individual Competencies: An overview. International Journal of Psychology 35 (3-4), S. 198 - 198 (2000)
1997
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Sodian, B.: Memory strategy development: Lessons from longitudinal research. Developmental Review 17, S. 442 - 461 (1997)
1994
Zeitschriftenartikel
Wimmer, H.; Landerl, K.; Schneider, W.: The Role of Rhyme Awareness in Learning to Read a Regular Orthography. British Journal of Developmental Psychology 12, S. 469 - 484 (1994)
1992
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Bjorklund, D. F.: Expertise, Aptitude, and Strategic Remembering. Child Development 63 (2), S. 461 - 473 (1992)
Zeitschriftenartikel
Woloshyn, V. E.; Pressley, M.; Schneider, W.: Elaborative-interrogation and prior-knowledge effects on learning of facts. Journal of Educational Psychology 84 (1), S. 115 - 123 (1992)
1991
Zeitschriftenartikel
Carr, M.; Schneider, W.: Long-term maintenance of organizational strategies in kindergarten children. Contemporary Educational Psychology 16 (1), S. 61 - 72 (1991)
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Sodian, B.: A longitudinal study of young children's memory behavior and performance in a sort-recall task. Journal of Experimental Child Psychology 51 (1), S. 14 - 29 (1991)
1990
Zeitschriftenartikel
Kurtz, B. E.; Schneider, W.; Carr, M.; Borkowski, J. G.; Rellinger, E.: Strategy Instruction and Attributional Beliefs in West-Germany and the United-States - Do Teachers Foster Metacognitive Development. Contemporary Educational Psychology 15 (3), S. 268 - 283 (1990)
Zeitschriftenartikel
Opwis, K.; Gold, A.; Gruber, H.; Schneider, W.: Zum Einfluß von Expertise auf Gedächtnisleistungen sowie deren Selbsteinschätzung bei Kindern und Erwachsenen. Zeitschrift fur Entwicklungspsychologie und Padagogische Psychologie 22 (3), S. 207 - 224 (1990)
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Uhl, C.: Metagedächtnis, Strategienutzung und Gedächtnisleistung: Vergleichende Analysen bei Kindern, juengeren Erwachsenen und alten Menschen. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 22 (1), S. 22 - 41 (1990)
Zeitschriftenartikel
Sodian, B.; Schneider, W.: Childrens Understanding of Cognitive Cueing - How to Manipulate Cues to Fool a Competitor. Child Development 61 (3), S. 697 - 704 (1990)
1989
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.: Möglichkeiten der fruehen Vorhersage von Leseleistungen im Grundschulalter. Zeitschrift fuer Paedagogische Psychologie 3 (3), S. 157 - 168 (1989)
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Körkel, J.: The knowledge base and text recall: Evidence from a short-term longitudinal study. Contemporary Educational Psychology 14 (4), S. 382 - 393 (1989)
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Körkel, J.; Weinert, F. E.: Domain-specific knowledge and memory performance: A comparison of high- and low-aptitude children. Journal of Educational Psychology 81 (3), S. 306 - 312 (1989)
1988
Zeitschriftenartikel
Kurtz, B. E.; Schneider, W.: The effects of age, study time, and importance of text units on strategy use and memory for texts. European Journal of Psychology of Education 3 (2), S. 191 - 199 (1988)
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.: Zur Rolle des Wissens bei kognitiven Höchstleistungen. Psychologie in Erziehung und Unterricht 35 (3), S. 161 - 172 (1988)
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Hasselhorn, M.: Metakognitionen bei der Lösung mathematischer Probleme: Gestaltungsperspektiven fuer den Mathematikunterricht. Heilpaedagogische Forschung 14 (2), S. 113 - 118 (1988)
Zeitschriftenartikel
Schneider, W.; Sodian, B.: Metamemory memory behavior relationships in young children: Evidence from a memory-for-location task. Journal of Experimental Child Psychology 45 (2), S. 209 - 233 (1988)
1987
Zeitschriftenartikel
Opwis, K.; Gold, A.; Schneider, W.: Möglichkeiten der Kreuzvalidierung von Strukturgleichungsmodellen. Psychologische Beitrage 29 (1), S. 60 - 77 (1987)
Zur Redakteursansicht