Search results

Journal Article (4)

  1. 2007
    Journal Article
    Jovanovic, B.; Király, I.; Elsner, B.; Gergely, G.; Prinz, W.; Aschersleben, G.: The role of effects for infants' perception of action goals. Psychologia 50 (4), pp. 273 - 290 (2007)
  2. 2003
    Journal Article
    Király, I.; Jovanovic, B.; Prinz, W.; Aschersleben, G.; Gergely, G.: The early origins of goal attribution in infancy. Consciousness and Cognition 12 (4), pp. 752 - 769 (2003)
  3. 2000
    Journal Article
    Jovanovic, B.; Elsner, B.; Aschersleben, G.: Wie verstehen Säuglinge die Welt? Befunde aus der experimentellen Entwicklungspsychologie. Fiduz 3, pp. 5 - 9 (2000)
  4. Journal Article
    Vierkant, T.; Jovanovic, B.; Maasen, S.; Prinz, W.: Ontogeny of the narrative self and unity of consciousness. Consciousness and Cognition 9 (2), p. S75 - S75 (2000)

Poster (11)

  1. 2005
    Poster
    Aschersleben, G.; Hauf, P.; Hofer, T.; Jovanovic, B.: Gibt es einen Zusammenhang zwischen frühem Handlungsverständnis und späteren 'Theory of Mind' - Fähigkeiten? 17. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bochum, Germay (2005)
  2. Poster
    Hofer, T.; Jovanovic, B.; Daum, M. M.; Aschersleben, G.: Is infants’ early action understanding related to later Theory of Mind abilities? 12th European conference on developmental psychology, Tenerife, Spain (2005)
  3. 2002
    Poster
    Jovanovic, B.; Aschersleben, G.; Prinz, W.: Object-directed effects enhance infants' action interpretation. Tutorials in Behavioural and Brain Sciences (TuBBS), Kochel (2002)
  4. Poster
    Jovanovic, B.; Király, I.; Elsner, B.; Aschersleben, G.; Gergely, G.; Prinz, W.: Action effects enhance the perception of action goals. 13th Biennial International Conference on Infant Studies (ICIS 2002), Toronto, Canada (2002)
  5. 2001
    Poster
    Jovanovic, B.; Király, I.; Aschersleben, G.; Gergely, G.; Prinz, W.: Der Einfluss von Handlungseffekten auf die Wahrnehmung von Handlungszielen bei Säuglingen. 15. Tagung Entwicklungspsychologie, Potsdam (2001)
  6. Poster
    Aschersleben, G.; Jovanovic, B.; Elsner, B.: The influence of action effects on the perception of action goals in infants. 5. Fachtagung der Gesellschaft für Kognitionswissenschaft, Leipzig (2001)
  7. Poster
    Jovanovic, B.; Aschersleben, G.; Prinz, W.: Do the effects of an action contribute to infants' perception of action goals? Tutorials in Behavioural and Brain Sciences (TuBBS), Nijmegen, NL (2001)
  8. 2000
    Poster
    Jovanovic, B.: Agent-concepts and the self throughout intentional development. 9th Annual Meeting of the European Society for Philosophy and Psychology, Salzburg, Austria (2000)
  9. Poster
    Vierkant, T.; Jovanovic, B.; Maasen, S.; Prinz, W.: The Ontogeny of Narrative Self and the Unity of Consciousness. Consciousness and Cognition Vol.9, No2, Part.2 (2000)
  10. Poster
    Jovanovic, B.: Self and other: Concepts of agents in early childhood. Summerschool Tutorials in Behavioral and Brain Sciences (TuBBS), Wörlitz (2000)
  11. Poster
    Jovanovic, B.: Entwicklung von Selbst und intentionalem Handeln. Workshop "Voluntary Action", Hanse-Wissenschaftskolleg, Delmenhorst (2000)

Teaching (1)

  1. 2002
    Teaching
    Jovanovic, B.: Wie lernen Babys sich selbst zu verstehen? Lecture: Seminar, Ludwig-Maximilians-Universität Muenchen, 2002-10 - 2003-02
Go to Editor View