Publikationen von Ernst Albert Hany
Alle Typen
Zeitschriftenartikel (8)
2001
Zeitschriftenartikel
9, S. 54 - 90 (2001)
Kurt Gottschaldts Zwillingsstudie (1937-1967): Ein 30jähriger Längsschnitt wird fortgesetzt. Psychologie und Geschichte 2000
Zeitschriftenartikel
13, S. 3 - 15 (2000)
Die verhaltensgenetische Analyse kognitiver Altersveränderungen - ein Forschungsüberblick. Zeitschrift für Gerontopsychologie & Geriatrie 1999
Zeitschriftenartikel
22 (2), S. 168 - 179 (1999)
Do personal convictions promote scientific progress? Comment on Gagne's "My convictions about the nature of abilities, gifts, and talents.". Journal for the Education of the Gifted 1998
Zeitschriftenartikel
4, S. 8 - 9 (1998)
Begabtenförderung in der Grundschule. Schulintern (Baden-Württemberg)
Zeitschriftenartikel
1, S. 91 (1998)
Cognitive abilities across the life span: Results from a twin study spanning 55 years. Twin Research
Zeitschriftenartikel
19 (1), S. 24 - 25 (1998)
Zwillingsbeziehung und Erblichkeitsschätzung. Zeitschrift für Differentielle und Diagnostische Psychologie 1997
Zeitschriftenartikel
7 (2), S. 159 - 178 (1997)
Modelling teacher's judgement of giftedness: A methodological inquiry of biased judgment. High Ability Studies 1996
Zeitschriftenartikel
7 (1), S. 65 - 82 (1996)
How leisure activities correspond to the development of creative achievement: insights from a study of highly intelligent individuals. High Ability Studies Buchkapitel (6)
2001
Buchkapitel
Stern, E.; Guthke, J.). Pabst, Lengerich (2001)
Die Vererbung der Intelligenz unter der Entwicklungsperspektive. In: Perspektiven der Intelligenzforschung. Ein Lehrbuch für Fortgeschrittene, S. 69 - 88 (Hg. 1998
Buchkapitel
Aktuelle Hochbegabungskonzepte. In: Dokumentation Kongress Hochbegabtenförderung, S. 63 - 82 (Hg. BMW AG; Bayerisches Staatsministerium für Unterricht und Kultus). BMW, München (1998)
1997
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Helmke, A.). Beltz, Weinheim (1997)
Entwicklung vor, während und nach der Grundschulzeit: Literaturüberblick über den Einfluß der vorschulischen Entwicklung auf die Entwicklung im Grundschulalter. In: Entwicklung im Grundschulalter, S. 391 - 403 (Hg.
Buchkapitel
Schulz, G.; Ries, G.; Nickel, H.). Luchterhand, Neuwied (1997)
Begabte Kinder in der Grundschule. In: Leben, Lernen und Lehren in der Grundschule, S. 312 - 328 (Hg. Lompscher, J.;
Buchkapitel
German-Chinese study on technical creativity: Cross-cultural perspectives. In: Maximizing potential: Lengthening and strengthening our stride. Proceedings of the 11th World Conference on Gifted and Talented Children, S. 237 - 241 (Hg. Chan, J.; Li, R.; Spinks, J.). The University of Hong Kong, Hong Kong (1997)
1994
Buchkapitel
The development of basic cognitive components of technical creativity: A longitudinal comparison of children and youth with high and average intelligence. In: Beyond Terman: Contemporary longitudinal studies of giftedness and talent, S. 115 - 154 (Hg. Subotnik, R. F.; Arnold, K. D.). Ablex, Norwood (1994)
Konferenzbeitrag (3)
1995
Konferenzbeitrag
Teachers' cognitive processes of identifying gifted students. In: Nurturing talent. Individual needs and social ability., S. 184 - 197. The fourth conference of the European Council for High Ability. Van Gorcum, Assen, Netherlands (1995)
1994
Konferenzbeitrag
Evaluating programs for the gifted. In: Competence and responsibility, S. 355 - 359. The Third European Conference of the European Council for High Ability held, Munich, 11. Oktober 1992 - 14. Oktober 1992. Hogrefe & Huber, Göttingen (1994)
Konferenzbeitrag
Disability and the development of giftedness. In: Competence and responsibility, S. 247 - 249. The Third European Conference of the European Council for High Ability held in Munich, Munich, 11. Oktober 1992 - 14. Oktober 1994. Hogrefe & Huber, Göttingen (1994)
Poster (2)
2000
Poster
Zur Dimensionalität kognitiver Geschwindigkeits-Veränderungen im Alter. 42. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Jena (2000)
1999
Poster
Stabilität kognitiver Fähigkeiten über einen Zeitraum von 60 Jahren. Tagung der Fachgruppe Differentielle Psychologie und Psychologische Diagnostik, Wuppertal (1999)