
Publications of Elsbeth Stern
All genres
Journal Article (10)
1998
Journal Article
3(2) (1998)
Latent change in discrete data: Unidimensional, multidimensional, and mixture distribution Rasch models for the analysis of repeated observations. Methods of Psychological Research 1994
Journal Article
26 (3), pp. 23 - 25 (1994)
Die Erweiterung des mathematischen Verständnisses mit Hilfe von Textaufgaben. Grundschule
Journal Article
26 (1), pp. 79 - 93 (1994)
Wie viele Kinder bekommen keinen Mohrenkopf? Zur Bedeutung der Kontexteinbettung beim Verstehen des quantitativen Vergleiches. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 1993
Journal Article
85 (1), pp. 7 - 23 (1993)
What makes certain arithmetic word problems involving the comparison of sets so difficult for children? Journal of Educational Psychology 1992
Journal Article
28 (2), pp. 186 - 206 (1992)
How Attitudes Guide Memory-Based Judgments - a 2-Process Model. Journal of Experimental Social Psychology
Journal Article
17 (3), pp. 266 - 277 (1992)
Spontaneous use of conceptual mathematical knowledge in elementary school children. Contemporary Educational Psychology
Journal Article
38 (5), pp. 7 - 29 (1992)
Warum werden Kapitänsaufgaben "gelöst"? Der Mathematikunterricht
Journal Article
7 (2), pp. 259 - 268 (1992)
The role of situational context in solving word problems. Cognitive Development 1991
Journal Article
36 (6), pp. 485 - 486 (1991)
Research Directions in Cognitive Science - a European Perspective, Vol 1 - Cognitive-Psychology - Baddeley,a, Bernsen,No. Contemporary Psychology 1989
Journal Article
20 (4), pp. 220 - 229 (1989)
Auswirkungen der Verhaltens-Selbstprotokollierung auf die Einstellungs-Verhaltens-Konsistenz. Zeitschrift fuer Sozialpsychologie Book Chapter (9)
2003
Book Chapter
Using a complex rule in different domains: When familiar schemes don't help. In: Critical thinking and reasoning. Current research, theory and practice, pp. 121 - 142 (Ed. Fasko, D. J.). Hampton Press, Cresskill, NJ (2003)
1999
Book Chapter
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Development of mathematical competencies. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, pp. 154 - 170 (Eds. 1998
Book Chapter
Weinert, F. E.). Psychologie Verlags Union, Weinheim (1998)
Die Entwicklung schulbezogener Kompetenzen. In: Entwicklung im Kindesalter, pp. 95 - 113 (Ed.
Book Chapter
Schneisen im Dschungel wissenschaftlicher Fragestellungen. In: Jahrbuch Grundschule. Fragen der Praxis - Befunde der Forschung, pp. 123 - 127 (Eds. Brügelmann, H.; Fölling-Albers, M.; Richter, S.). Friedrich Verlag, Seelze/Velber (1998)
1997
Book Chapter
Early training: who, what, when, why, and how? In: The role of contexts and models in the development of mathematical strategies and procedures, pp. 239 - 253 (Eds. Beishuizen, M.; Gravemeijer, K. P. E.; van Lieshout, E. C. D. M.). CDS Press, Utrecht (1997)
Book Chapter
Enzyklopädie der Psychologie, pp. 397 - 426 (Ed. Weinert, F. E.). Hogrefe, Göttingen (1997)
Mathematik. In: Psychologie des Unterrichts und der Schule, Vol. 1994
Book Chapter
A microgenetic longitudinal study on the acquisition of word problem solving skills. In: Research on learning and instruction of mathematics in kindergarten and primary school, pp. 229 - 241 (Eds. van Luit; H., J. E.). Graviant Publishing Company (1994)
Book Chapter
Die Bewältigung neuer Anforderungen: Eine allgemeine oder eine inhaltsspezifische Intelligenzleistung? In: Fortschritte der Differentiellen Psychologie und Psychologischen Diagnostik. Festschrift zum 60. Geburtstag von Professor Dr. Kurt Pawlik, pp. 333 - 344 (Eds. Bartussek, D.; Amelang, M.). Hogrefe, Göttingen (1994)
1992
Book Chapter
Die spontane Strategieentdeckung in der Arithmetik. In: Lern und Denkstrategien. Analyse und Intervention, pp. 101 - 123 (Eds. Mandl, H.; Friedrich, H. F.). Hogrefe, Göttingen (1992)