Search results

Journal Article (2)

  1. Journal Article
    Ganglmayer, K.; Attig, M.; Daum, M. M.; Paulus, M.: Infants’ perception of goal-directed actions: A multi-lab replication reveals that infants anticipate paths and not goals. Infant Behavior and Development 57, 101340 (2019)
  2. Journal Article
    Daum, M. M.; Attig, M.; Gunawan, R.; Prinz, W.; Gredebäck, G.: Actions seen through babies' eyes: A dissociation between looking time and predictive gaze. Frontiers in Psychology 3 (2012)

Talk (6)

  1. Talk
    Attig, M.; Prinz, W.; Gredebäck, G.; Daum, M. M.: Handlungsverständnis untersucht mit Eyetracking: Die Entwicklung der Antizipation von zielgerichteten Handlungen.[Investigating action understanding with Eyetracking: The development of anticipation of goal-directed actions]. 20. Fachgruppentagung Entwicklungspsychologie der DGPs (EPSY), Erfurt, Germany (2011)
  2. Talk
    Attig, M.; Prinz, W.; Gredebäck, G.; Daum, M. M.: Two agents, two goals: The development of anticipation of goal-directed actions. 15th European Conference on Developmental Psychology , Bergen, Norway (2011)
  3. Talk
    Attig, M.: Die Entwicklung des Handlungsverständnisses in den ersten Lebensjahren. [The development of action understanding in the first years of life]. Summer School der DGPs Fachgruppe für Entwicklungspsychologie, Dresden, Germany (2011)
  4. Talk
    Attig, M.; Daum, M. M.; Zmyj, N.; Gredebäck, G.; Prinz, W.: The relation between executive control and the anticipation of action goals at the age of two. Doktorandenkolloquium, Altenburg, Germany (2010)
  5. Talk
    Attig, M.; Daum, M. M.; Zmyj, N.; Prinz, W.: How is anticipation linked to inhibition? Colloquium, Weißenfels (2009)
  6. Talk
    Attig, M.; Daum, M. M.; Gunawan, R.; Gredebäck, G.; Prinz, W.: Antizipatorische Augenbewegungen während der Beobachtung zielgerichteter Handlungen. Dialog der Generationen,19. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie (DGP), Hildesheim (2009)

Poster (7)

  1. Poster
    Attig, M.; Henrichs, I.; Elsner, B.; Daum, M. M.: The development of action perception: Disentangling identity and location of action goals. 54. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP), Mannheim, Germany (2012)
  2. Poster
    Attig, M.; Prinz, W.; Gredebäck, G.; Daum, M. M.: Zwei Akteure, zwei Ziele: Die Entwicklung der Antizipation von zielgerichteten Handlungen. [Two agents, two goals: The development of anticipation of goal-directed actions]. 53. Tagung experimentell arbeitender Psycholog/innen, Halle/Saale, Germany (2011)
  3. Poster
    Attig, M.; Henrichs, I.; Elsner, B.; Daum, M. M.: The understanding of goal-directed actions in young children: Disentangling the role of goal identity and goal location. Budapest CEU Conference on Cognitive Development, Budapest, Hungary (2011)
  4. Poster
    Daum, M. M.; Ulber, J.; Attig, M.; Prinz, W.; Gredebäck, G.: The development of pointing comprehension in infancy: Referential language supports shifts of covert attention. 2011 CEU Budapest Conference on Cognitive Development, Budapest, Hungary (2011)
  5. Poster
    Attig, M.; Daum, M. M.; Zmyj, N.; Gredebäck, G.; Prinz, W.: Handlungsverständnis bei 2-Jährigen: Der Zusammenhang zwischen exekutiver Kontrolle und der Antizipation von Zielen. [Two-year-olds' understanding of action: The relation between executive control and the anticipation of action goals]. 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bremen, Germany (2010)
  6. Poster
    Attig, M.; Daum, M. M.; Zmyj, N.; Gredebäck, G.; Prinz, W.: 2-year-olds’ understanding of action: The relation between executive control and the anticipation of action goals. Ph.D. Workshop: Development as Action in Context, Jena, Germany (2010)
  7. Poster
    Attig, M.; Daum, M. M.; Zmyj, N.; Gredebäck, G.; Prinz, W.: Handlungsverständnis bei 24-monatigen Kindern: Der Zusammenhang zwischen inhibitorischer Kontrolle und der Antizipation von Handlungszielen. [24-month-olds‘ understanding of action: The relation between inhibitory control and the anticipation of action goals]. 52. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP), Saarbrücken, Germany (2010)

Teaching (1)

  1. Teaching
    Memento - Neuropsychologische Grundlagen von Lernen und Gedächtnis. Lecture: Seminar, Martin-Luther-Universitaet Halle-Wittenberg, 2010-04 - 2010-07

Thesis (1)

  1. Thesis
    Attig, M.: Das Verständnis von Handlungen bei 6 Monate alten Säuglingen: Beobachtungslernen bei einer Mittel-Ziel-Aufgabe. Universität Leipzig (2009)

Thesis - PhD (1)

  1. Thesis - PhD
    Attig, M.: Handlungsverständnis in den ersten Lebensjahren: Retrospektive und prospektive Verarbeitung. Dissertation, 215, LXV pp., Max Planck Institute for Human Cognitive and Brain Sciences, Leipzig, Germany (2016)
Go to Editor View