Search results

Journal Article (10)

  1. 1998
    Journal Article
    Meiser, T.; Stern, E.; Langeheine, R.: Latent change in discrete data: Unidimensional, multidimensional, and mixture distribution Rasch models for the analysis of repeated observations. Methods of Psychological Research 3(2) (1998)
  2. 1994
    Journal Article
    Stern, E.: Wie viele Kinder bekommen keinen Mohrenkopf? Zur Bedeutung der Kontexteinbettung beim Verstehen des quantitativen Vergleiches. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 26 (1), pp. 79 - 93 (1994)
  3. Journal Article
    Stern, E.: Die Erweiterung des mathematischen Verständnisses mit Hilfe von Textaufgaben. Grundschule 26 (3), pp. 23 - 25 (1994)
  4. 1993
    Journal Article
    Stern, E.: What makes certain arithmetic word problems involving the comparison of sets so difficult for children? Journal of Educational Psychology 85 (1), pp. 7 - 23 (1993)
  5. 1992
    Journal Article
    Klauer, K. C.; Stern, E.: How Attitudes Guide Memory-Based Judgments - a 2-Process Model. Journal of Experimental Social Psychology 28 (2), pp. 186 - 206 (1992)
  6. Journal Article
    Stern, E.; Lehrndorfer, A.: The role of situational context in solving word problems. Cognitive Development 7 (2), pp. 259 - 268 (1992)
  7. Journal Article
    Stern, E.: Warum werden Kapitänsaufgaben "gelöst"? Der Mathematikunterricht 38 (5), pp. 7 - 29 (1992)
  8. Journal Article
    Stern, E.: Spontaneous use of conceptual mathematical knowledge in elementary school children. Contemporary Educational Psychology 17 (3), pp. 266 - 277 (1992)
  9. 1991
    Journal Article
    Stern, E.: Research Directions in Cognitive Science - a European Perspective, Vol 1 - Cognitive-Psychology - Baddeley,a, Bernsen,No. Contemporary Psychology 36 (6), pp. 485 - 486 (1991)
  10. 1989
    Journal Article
    Stern, E.: Auswirkungen der Verhaltens-Selbstprotokollierung auf die Einstellungs-Verhaltens-Konsistenz. Zeitschrift fuer Sozialpsychologie 20 (4), pp. 220 - 229 (1989)

Book Chapter (9)

  1. 2003
    Book Chapter
    Bullock, M.; Nunner-Winkler, G.; Stern, E.; Lopez, A. R.; Ziegler, A.: Using a complex rule in different domains: When familiar schemes don't help. In: Critical thinking and reasoning. Current research, theory and practice, pp. 121 - 142 (Ed. Fasko, D. J.). Hampton Press, Cresskill, NJ (2003)
  2. 1999
    Book Chapter
    Stern, E.: Development of mathematical competencies. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, pp. 154 - 170 (Eds. Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
  3. 1998
    Book Chapter
    Stern, E.: Schneisen im Dschungel wissenschaftlicher Fragestellungen. In: Jahrbuch Grundschule. Fragen der Praxis - Befunde der Forschung, pp. 123 - 127 (Eds. Brügelmann, H.; Fölling-Albers, M.; Richter, S.). Friedrich Verlag, Seelze/Velber (1998)
  4. Book Chapter
    Stern, E.: Die Entwicklung schulbezogener Kompetenzen. In: Entwicklung im Kindesalter, pp. 95 - 113 (Ed. Weinert, F. E.). Psychologie Verlags Union, Weinheim (1998)
  5. 1997
    Book Chapter
    Stern, E.: Mathematik. In: Psychologie des Unterrichts und der Schule, Vol. Enzyklopädie der Psychologie, pp. 397 - 426 (Ed. Weinert, F. E.). Hogrefe, Göttingen (1997)
  6. Book Chapter
    Stern, E.: Early training: who, what, when, why, and how? In: The role of contexts and models in the development of mathematical strategies and procedures, pp. 239 - 253 (Eds. Beishuizen, M.; Gravemeijer, K. P. E.; van Lieshout, E. C. D. M.). CDS Press, Utrecht (1997)
  7. 1994
    Book Chapter
    Stern, E.: Die Bewältigung neuer Anforderungen: Eine allgemeine oder eine inhaltsspezifische Intelligenzleistung? In: Fortschritte der Differentiellen Psychologie und Psychologischen Diagnostik. Festschrift zum 60. Geburtstag von Professor Dr. Kurt Pawlik, pp. 333 - 344 (Eds. Bartussek, D.; Amelang, M.). Hogrefe, Göttingen (1994)
  8. Book Chapter
    Stern, E.: A microgenetic longitudinal study on the acquisition of word problem solving skills. In: Research on learning and instruction of mathematics in kindergarten and primary school, pp. 229 - 241 (Eds. van Luit; H., J. E.). Graviant Publishing Company (1994)
  9. 1992
    Book Chapter
    Stern, E.: Die spontane Strategieentdeckung in der Arithmetik. In: Lern und Denkstrategien. Analyse und Intervention, pp. 101 - 123 (Eds. Mandl, H.; Friedrich, H. F.). Hogrefe, Göttingen (1992)
Go to Editor View