Publications

Journal Article (8)

  1. Journal Article
    Friederici, A. D.: Syntactic and semantic processes in aphasic deficits: The availability of prepositions. Brain and Language 15, pp. 249 - 258 (1982)
  2. Journal Article
    Friederici, A. D.; Schoenle, P. W.; Garrett, M. F.: Syntactically and semantically based computations: Processing of prepositions in agrammatism. Cortex 18, pp. 525 - 534 (1982)
  3. Journal Article
    Halisch, F.: Über die Güteeigenschaften des LM-Gitters für Kinder (Schmalt). Kritische Anmerkungen zu einer Analyse von Krug & Walter (1979). Diagnostica 28, pp. 146 - 153 (1982)
  4. Journal Article
    Kuehn, B.; Villringer, A.; Falk, H.; Heinrich, P. C.: Inhibition of cell-free protein synthesis by low molecular-weight RNAs from free cytoplasmic ribonucleoprotein particles. European Journal of Biochemistry 126, pp. 181 - 188 (1982)
  5. Journal Article
    Schneider, W.: Kausalmodelle zur Beschreibung und Erklärung von Rechtschreibleistungen in der Grundschule - Eine Sekundäranalyse. Zeitschrift fur Empirische Padagogik 6 (3), pp. 123 - 143 (1982)
  6. Journal Article
    Treiber, B.; Weinert, F. E.; Groeben, N.: Quality of Lessons, Level of Achievement in School-Classes, and Individual Progress. Zeitschrift fur Padagogik 28 (4), pp. 563 - 576 (1982)
  7. Journal Article
    Weigand, K.; Schmid, M.; Villringer, A.; Birr, C.; Heinrich, P. C.: Hexa- and Pentapeptide extension of Proalbumin: Feedback inhibition of albumin by its propeptide in isolated hepatocytes and in the cell-free system. Biochemistry 24, pp. 6053 - 6059 (1982)
  8. Journal Article
    Weinert, F. E.: Selbstgesteuertes Lernen als Voraussetzung, Methode und Ziel des Unterrichts. Unterrichtswissenschaft 10 (2), pp. 99 - 110 (1982)

Book Chapter (3)

  1. Book Chapter
    Halisch, F.; Butzkamm, J.: Informationssuche und Bezugsnorm: Was will der Beurteilte? In: Bezugsnormen zur Schulleistungsbewertung: Analyse und Intervention. Jahrbuch für Empirische Erziehungswissenschaft 1982, pp. 263 - 302 (Ed. Rheinberg, F.). Schwann, Düsseldorf (1982)
  2. Book Chapter
    Helmke, A.; Fend, H.: Diagnostic sensitivity of teachers and parents with respect to test anxiety of students. In: Advances in test anxiety research, pp. 115 - 128 (Eds. Stadler, M. A.; Frensch, P. A.). Swets & Zeitlinger, Erlbaum, Lisse, Hillsdale (1982)
  3. Book Chapter
    Prinz, W.; Kehrer, L.: Recording detection distances in continuous visual search. In: Cognition and eye movements, pp. 48 - 56 (Eds. Groner, R.; Fraisse, P.). North-Holland, Amsterdam (1982)
Go to Editor View