Search results

Journal Article (28)

  1. 1998
    Journal Article
    Helmke, A.; Schrader, F.-W.: Entwicklung im Grundschulalter. Die Münchner Studie "SCHOLASTIK". Pädagogik 6, pp. 25 - 30 (1998)
  2. Journal Article
    Weinert, F. E.; Helmke, A.: The neglected role of individual differences in theoretical models of cognitive development. Learning and Instruction (Special Issue) 8 (4), pp. 309 - 323 (1998)
  3. 1997
    Journal Article
    Helmke, A.: Sackgassen und Perspektiven der empirischen Forschung zu den Wirkungen des Unterrichts. Pädagogisches Handeln 1, pp. 57 - 70 (1997)
  4. 1995
    Journal Article
    Weinert, F. E.; Helmke, A.: Learning from wise Mother Nature or Big Brother Instructor: The wrong choice as seen from an educational perspective. Educational Psychologist 30 (3), pp. 135 - 142 (1995)
  5. Journal Article
    Weinert, F. E.; Helmke, A.: Interclassroom differences in instructional quality and interindividual differences in cognitive development. Educational Psychologist 30 (1), pp. 15 - 20 (1995)
  6. 1993
    Journal Article
    Helmke, A.; Renkl, A.: Unaufmerksamkeit in Grundschulklassen: Problem der Klasse oder des Lehrers? Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 25 (3), pp. 185 - 205 (1993)
  7. Journal Article
    Renkl, A.; Helmke, A.: Prinzip, Nutzen und Grenzen der Generalisierungstheorie. Empirische Pädagogik 7 (1), pp. 63 - 85 (1993)
  8. 1992
    Journal Article
    Helmke, A.; Renkl, A.: Das Muenchener Aufmerksamkeitsinventar (MAI): Ein Instrument zur systematischen Verhaltensbeobachtung der Schueleraufmerksamkeit im Unterricht. Diagnostica 38 (2), pp. 130 - 141 (1992)
  9. Journal Article
    Helmke, A.: Unterrichtsqualität und Unterrichtseffekte - Ergebnisse der Muenchner Studie. Der Mathematikunterricht 38 (5), pp. 40 - 58 (1992)
  10. Journal Article
    Helmke, A.: The Development of Childrens Attitude Towards Learning in Elementary-School - a Longitudinal-Study. International Journal of Psychology 27 (3-4), p. 568 - 568 (1992)
  11. Journal Article
    Renkl, A.; Helmke, A.: Discriminant Effects of Performance-Oriented and Structure- Oriented Mathematics Tasks on Achievement Growth. Contemporary Educational Psychology 17 (1), pp. 47 - 55 (1992)
  12. 1991
    Journal Article
    Helmke, A.; Schrader, F.-W.; Lehneis Klepper, G.: Zur Rolle des Elternverhaltens fuer die Schulleistungsentwicklung ihrer Kinder. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 23 (1), pp. 1 - 22 (1991)
  13. 1990
    Journal Article
    Schrader, F.-W.; Helmke, A.: Lassen sich Lehrer bei der Leistungsbeurteilung von sachfremden Gesichtspunkten leiten? Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 22 (4), pp. 312 - 324 (1990)
  14. Journal Article
    Weinert, F. E.; Schrader, F.-W.; Helmke, A.: Educational expertise: Closing the gap between educational research and classroom practice. School Psychology International 11 (3), pp. 163 - 180 (1990)
  15. 1989
    Journal Article
    Helmke, A.; Weinert, F. E.: The impact of instructional quality on student cognitive motivational development - Results of the "Munich Study". Paidagogike Episteme 1, pp. 132 - 141 (1989)
  16. Journal Article
    Helmke, A.; Schrader, F.-W.: Sind Mütter gute Diagnostiker ihrer Kinder? Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 21 (3), pp. 223 - 247 (1989)
  17. Journal Article
    Helmke, A.: Affective student characteristics and cognitive development: Problems, pitfalls, perspectives. International Journal of Educational Research 13, pp. 915 - 932 (1989)
  18. Journal Article
    Weinert, F. E.; Schrader, F.-W.; Helmke, A.: Quality of instruction and achievement outcomes. International Journal of Educational Research 13, pp. 895 - 914 (1989)
  19. 1988
    Journal Article
    Helmke, A.: The role of classroom context factors for the achievement-impairing effect of test anxiety. Anxiety Research 1 (1), pp. 37 - 52 (1988)
  20. Journal Article
    Helmke, A.: Leistungssteigerung und Ausgleich von Leistungsunterschieden in Schulklassen: unvereinbare Ziele? Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 20 (1), pp. 45 - 76 (1988)
Go to Editor View