Search results

Journal Article (8)

  1. 2001
    Journal Article
    Hany, E. A.: Kurt Gottschaldts Zwillingsstudie (1937-1967): Ein 30jähriger Längsschnitt wird fortgesetzt. Psychologie und Geschichte 9, pp. 54 - 90 (2001)
  2. 2000
    Journal Article
    Hany, E. A.: Die verhaltensgenetische Analyse kognitiver Altersveränderungen - ein Forschungsüberblick. Zeitschrift für Gerontopsychologie & Geriatrie 13, pp. 3 - 15 (2000)
  3. 1999
    Journal Article
    Hany, E. A.: Do personal convictions promote scientific progress? Comment on Gagne's "My convictions about the nature of abilities, gifts, and talents.". Journal for the Education of the Gifted 22 (2), pp. 168 - 179 (1999)
  4. 1998
    Journal Article
    Hany, E. A.: Begabtenförderung in der Grundschule. Schulintern (Baden-Württemberg) 4, pp. 8 - 9 (1998)
  5. Journal Article
    Hany, E. A.: Cognitive abilities across the life span: Results from a twin study spanning 55 years. Twin Research 1, p. 91 (1998)
  6. Journal Article
    Hany, E. A.: Zwillingsbeziehung und Erblichkeitsschätzung. Zeitschrift für Differentielle und Diagnostische Psychologie 19 (1), pp. 24 - 25 (1998)
  7. 1997
    Journal Article
    Hany, E. A.: Modelling teacher's judgement of giftedness: A methodological inquiry of biased judgment. High Ability Studies 7 (2), pp. 159 - 178 (1997)
  8. 1996
    Journal Article
    Hany, E. A.: How leisure activities correspond to the development of creative achievement: insights from a study of highly intelligent individuals. High Ability Studies 7 (1), pp. 65 - 82 (1996)

Book Chapter (6)

  1. 2001
    Book Chapter
    Hany, E. A.: Die Vererbung der Intelligenz unter der Entwicklungsperspektive. In: Perspektiven der Intelligenzforschung. Ein Lehrbuch für Fortgeschrittene, pp. 69 - 88 (Eds. Stern, E.; Guthke, J.). Pabst, Lengerich (2001)
  2. 1998
    Book Chapter
    Hany, E. A.: Aktuelle Hochbegabungskonzepte. In: Dokumentation Kongress Hochbegabtenförderung, pp. 63 - 82 (Ed. BMW AG; Bayerisches Staatsministerium für Unterricht und Kultus). BMW, München (1998)
  3. 1997
    Book Chapter
    Hany, E. A.: Entwicklung vor, während und nach der Grundschulzeit: Literaturüberblick über den Einfluß der vorschulischen Entwicklung auf die Entwicklung im Grundschulalter. In: Entwicklung im Grundschulalter, pp. 391 - 403 (Eds. Weinert, F. E.; Helmke, A.). Beltz, Weinheim (1997)
  4. Book Chapter
    Hany, E. A.; Schaarschmidt, U.: Begabte Kinder in der Grundschule. In: Leben, Lernen und Lehren in der Grundschule, pp. 312 - 328 (Eds. Lompscher, J.; Schulz, G.; Ries, G.; Nickel, H.). Luchterhand, Neuwied (1997)
  5. Book Chapter
    Heller, K. A.; Hany, E. A.: German-Chinese study on technical creativity: Cross-cultural perspectives. In: Maximizing potential: Lengthening and strengthening our stride. Proceedings of the 11th World Conference on Gifted and Talented Children, pp. 237 - 241 (Eds. Chan, J.; Li, R.; Spinks, J.). The University of Hong Kong, Hong Kong (1997)
  6. 1994
    Book Chapter
    Hany, E. A.: The development of basic cognitive components of technical creativity: A longitudinal comparison of children and youth with high and average intelligence. In: Beyond Terman: Contemporary longitudinal studies of giftedness and talent, pp. 115 - 154 (Eds. Subotnik, R. F.; Arnold, K. D.). Ablex, Norwood (1994)

Conference Paper (3)

  1. 1995
    Conference Paper
    Hany, E. A.: Teachers' cognitive processes of identifying gifted students. In: Nurturing talent. Individual needs and social ability., pp. 184 - 197. The fourth conference of the European Council for High Ability. Van Gorcum, Assen, Netherlands (1995)
  2. 1994
    Conference Paper
    Hany, E. A.: Evaluating programs for the gifted. In: Competence and responsibility, pp. 355 - 359. The Third European Conference of the European Council for High Ability held, Munich, October 11, 1992 - October 14, 1992. Hogrefe & Huber, Göttingen (1994)
  3. Conference Paper
    Hany, E. A.: Disability and the development of giftedness. In: Competence and responsibility, pp. 247 - 249. The Third European Conference of the European Council for High Ability held in Munich, Munich, October 11, 1992 - October 14, 1994. Hogrefe & Huber, Göttingen (1994)

Poster (2)

  1. 2000
    Poster
    Hany, E. A.: Zur Dimensionalität kognitiver Geschwindigkeits-Veränderungen im Alter. 42. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Jena (2000)
  2. 1999
    Poster
    Hany, E. A.: Stabilität kognitiver Fähigkeiten über einen Zeitraum von 60 Jahren. Tagung der Fachgruppe Differentielle Psychologie und Psychologische Diagnostik, Wuppertal (1999)
Go to Editor View