Buchkapitel (1159)

2013
Buchkapitel
Böckler, A.; Sebanz, N.: Linking joint attention and joint action. In: Agency and joint attention., S. 206 - 215 (Hg. Terrace, H. S.; Metcalfe, J.). Oxford University Press, New York (2013)
Buchkapitel
Eippert, F.; Büchel, C.: Spinal and supraspinal mechanisms of placebo analgesia. In: Placebo and Pain: From Bench to Bedside, S. 53 - 71 (Hg. Colloca, L.; Flaten, M. A.; Meissner, K.). Academic Press, Amsterdam (2013)
Buchkapitel
Friederici, A. D.: Neurobiologische Grundlagen der Sprachentwicklung. In: Strategien, Konzepte und Erfahrungen – Sprachliche Bildung von Anfang an, S. 74 - 82 (Hg. Kieferle, C.; Reichert-Garschhammer, E.; Becker-Stoll, F.). Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen (2013)
Buchkapitel
Fritz, T. H.; Koelsch, S.: Acoustically mediated emotional contagion as an across-species homology underlying music processing. In: Evolution of emotional communication: From sounds in nonhuman mammals to speech and music in man, S. 300 - 312 (Hg. Altenmüller, E.). Oxford University Press, Oxford (2013)
Buchkapitel
Grant, J. A.: Being with pain: A discussion of meditation-based analgesia. In: Compassion: Bridging practice and science, S. 252 - 269 (Hg. Singer, T.; Bolz, M.) (2013)
Buchkapitel
Hartwigsen, G.; Siebner, H. R.: Novel methods to study aphasia recovery after stroke. In: Clinical recovery from CNS damage, S. 101 - 111 (Hg. Naritomi, H.; Siebner, H. R.) (2013)
Buchkapitel
Hoehl, S.: Emotion processing in infancy. In: Children and emotion: New insights into developmental affective sciences (Hg. Lagattuta, K. H.). Karger, Basel (2013)
Buchkapitel
Hoehl, S.: Early sensitivity to emotion cues: Precursors of social referencing? In: Agency and joint attention (Hg. Metcalfe, J.; Terrace, H.). Oxford University Press, New York (2013)
Buchkapitel
Hoehl, S.; Bindewald, A.: Die Bedeutung der Spiegelneurone für das Lernen. In: Informationes Theologiae Europae (Hg. Nembach, U.). Lang, Frankfurt (2013)
Buchkapitel
Hoehl, S.; Pauen, S.: Evolutionäre Ansätze zum Wissenserwerb in der frühkindlichen Entwicklung. In: Interdisziplinäre Anthropologie: Leib – Geist – Kultur (Hg. Breyer, T.; Etzelmüller, G.; Fuchs, T.; Schwarzkopf, G.). Universitätsverl. Winter, Heidelberg (2013)
Buchkapitel
Ishihara, M.; Rossetti, Y.; Keller, P. E.; Prinz, W.: Horizontal spatial representations of number and time: Continuous number and categorical time lines. In: Language and action in cognitive neuroscience, S. 243 - 269 (Hg. Coello, Y.; Bartolo, A.). Psychology Press, New York (2013)
Buchkapitel
Klimecki, O.; Ricard, M.; Singer, T.: Empathy versus compassion: Lessons from 1st and 3rd person methods. In: Compassion: Bridging practice and science, S. 272 - 287 (Hg. Singer, T.; Bolz, M.) (2013)
Buchkapitel
Klimecki, O.; Singer, T.: Empathy from the perspective of social neuroscience. In: The Cambridge handbook of human affective neuroscience, S. 533 - 551 (Hg. Armony, J.; Vuilleumier, P.). Cambridge University Press, New York (2013)
Buchkapitel
Kotz, S. A.; Hasting, A.; Paulmann, S.: On the orbito-striatal interface in (acoustic) emotional processing. In: Evolution of emotional communication: From sounds in non-human mammals to speech and music in man, S. 229 - 240 (Hg. Altenmüller, E.; Schmidt, S.; Zimmermann, E.). Oxford University Press, New York (2013)
Buchkapitel
Krause, C. D.: Psycholinguistik und Neurolinguistik. In: Handbuch Kognitionswissenschaft, S. 66 - 70 (Hg. Stephan, A.; Walter, S.). Metzler, Stuttgart (2013)
Buchkapitel
Leiberg, S.; Singer, T.: Empathie. In: Enzyklopädie der Psychologie: Affektive und Kognitive Neurowissenschaft, Vol. 5, Kognition, Bd. 5, S. 119 - 154 (Hg. Schroeger, E.; Koelsch, S.). Hogrefe, Göttingen (2013)
Buchkapitel
Macedonia, M.: Fremdsprachen lernen mit Bewegung: Wie man natürlich und effizient lernt. In: Mehrsprachigkeit grenzüberschreitend: Modelle, Konzepte, Erfahrungen, S. 115 - 130 (Hg. Gombos, G.). Drava Verlag, Klagenfurt (2013)
Buchkapitel
McCall, C.; Singer, T.: Empathy and the brain. In: Understanding other minds. Perspectives from developmental social neuroscience., Bd. 3rd, S. 195 - 213 (Hg. Baron-Cohen, S.; Tager-Flusberg, H.; Lombardo, M.). Oxford University Press, New York (2013)
Buchkapitel
Prinz, W.; Diefenbach, C.; Springer, A.: The meaning of actions: Crosstalk between procedural and declarative action knowledge. In: Agency and joint attention, S. 268 - 283 (Hg. Metcalfe, J.; Terrace, H. S.). Oxford University Press (2013)
Buchkapitel
Singer, T.; Tusche, A.: Understanding others: Brain mechanisms of theory of mind and empathy. In: Neuroeconomics: Decision making and the brain, 2nd ed. Aufl., S. 513 - 532 (Hg. Glimcher, P. W.; Fehr, E.). Academic Press, London (2013)
Buchkapitel
Ticini, L. F.: Neuroestetica: Le basi neurobiologiche della bellezza e del well-being [The neurobiological bases of beauty and well-being]. In: Cultura e salute - La partecipazione culturale come strumento per un nuovo welfare, S. 161 - 166 (Hg. Grossi, E.; Ravagnan, A.). Springer Italia, Milano (2013)
2012
Buchkapitel
Männel, C.: Die Schnittstelle Prosodie-Syntax im Spracherwerb. In: Prosodie und Kindersprache: die Bedeutung der Prosodie und ihrer Schnittstellen für Spracherwerb und Sprachtherapie; Tagungsbericht zum 13. Wissenschaftlichen Symposium des dbs e.V. am 27. und 28. Januar 2012 in Marburg, S. 95 - 116 (Hg. Kauschke, C.; Ott, S.; Maihack, V.). ProLog, Köln (2012)
Buchkapitel
Nierhaus, T.; Margulies, D. S.; Long, X.; Villringer, A.: FMRI for the assessment of functional connectivity. In: Neuroimaging: Methods, S. 29 - 46 (Hg. Bright, P.). InTech, Rijeka (2012)
Buchkapitel
Singer, T.; Hein, G.: Human empathy through the lens of psychology and social neuroscience. In: The primate mind: Built to connect with other minds, S. 158 - 174 (Hg. de Waal, F. B. M.; Ferrari, P. F.). Harvard University Press, Cambridge, MA (2012)
Buchkapitel
Daum, M. M.; Prinz, W.: Commentary on Part III: Body and action representations for integrating self and other. In: Early development of body representations, S. 267 - 286 (Hg. Slaughter, V.; Brownell, C. A.). Cambridge University Press, Cambridge, UK (2012)
Zur Redakteursansicht