Buchkapitel (1159)
2000
Buchkapitel
The role of intelligence as a major determinant of a successful occupational life. In: Developing talent across the life span, S. 67 - 99 (Hg. van Lieshout, C. F. M.; Heymans, P. G.). Psychology Press, Hove, U.K. (2000)
Buchkapitel
Müller, K.; Aschersleben, G.). Hans Huber, Bern (2000)
Gestaltgesetze und die Repräsentation der Ziele rhythmischer Handlungen. In: Rhythmus: Ein interdisziplinäres Handbuch, S. 185 - 187 (Hg.
Buchkapitel
Synchronization error: An error in time perception. In: Rhythm perception and production, S. 115 - 127 (Hg. Desain, P.; Windsor, L.). Swets, Lisse (2000)
Buchkapitel
EEG-Korrelate raum- und objektbasierter Aufmerksamkeitsprozesse bei isoluminantem und nicht isoluminantem Reizmaterial. In: Dynamische Perzeption, S. 51 - 56 (Hg. Baratoff, G.; Neumann, H.). Akademische Verlagsgesellschaft, Berlin (2000)
1999
Buchkapitel
Aschersleben, G.; Bachmann, T.; Müsseler, J.). Elsevier, Amsterdam (1999)
On the asymmetry of the temporal contiguity window: Commentary on Lewkowicz. In: Cognitive contributions to the perception of spatial and temporal events (Advances in Psychology, Vol. 129), S. pp.421 - 424 (Hg.
Buchkapitel
Aschersleben, G.; Bachmann, T.; Müsseler, J.). Elsevier, Amsterdam (1999)
Task-dependent timing of perceptual events. In: Cognitive contributions to the perception of spatial and temporal events (Advances in Psychology, Vol. 129), S. 293 - 318 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Social-personality development. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 227 - 242 (Hg.
Buchkapitel
Deubel, H.; Mergner, T.). Plenum Press, New York (1999)
Sensory and motor components of smooth pursuit eye movements in extrastriate cortex. In: Current Oculomotor Research: Physiological and Psychological Aspects, S. 212 - 221 (Hg. Becker, W.;
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Scientific reasoning: Developmental and individual differences. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 38 - 54 (Hg.
Buchkapitel
The perception of prephonematic acoustic signals alters with age. In: Psychophysics, physiology and models of hearing, S. 69 - 72 (Hg. Dau, T.; Hohmann, V.; Kollmeier, B.). World Scientific, Singapore (1999)
Buchkapitel
Friederici, A. D.). Hogrefe, Göttingen (1999)
Das Lesen von Wörtern und Sätzen. In: Sprachrezeption, S. 203 - 242 (Hg.
Buchkapitel
Friederici, A. D.). Springer, Berlin (1999)
The reading of words and sentences. In: Language comprehension, 2nd ed. Aufl., S. 177 - 212 (Hg.
Buchkapitel
Learning from text: Structural knowledge assessment in the study of discourse comprehension. In: The construction of mental representations during reading, S. 247 - 277 (Hg. van Oostendorp, H.; Goldman, S. R.). Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah (1999)
Buchkapitel
The neuronal dynamics of auditory language comprehension. In: BBAW-Akademievorlesungen, Die Welt im Kopf, S. 67 - 87. Akademie Verlag, Berlin (1999)
Buchkapitel
Friederici, A. D.). Hogrefe, Göttingen (1999)
Neurobiologische Grundlagen des Sprachverstehens. In: Sprachrezeption, S. 307 - 349 (Hg.
Buchkapitel
Memory or aging? That's the question: An electrophysiological perspective on language. In: Constraints on language, S. 249 - 282 (Hg. Kemper, S.; Kliegl, R.). Kluwer, Norwell (1999)
Buchkapitel
Friederici, A. D.; Menzel, R.). De Gruyter, Berlin (1999)
Rule-application during language comprehension in the adult and the child. In: Learning: Rule extraction and representation, S. 71 - 88 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
From optimism to realism? Development of children's academic self-concept from kindergarten to grade 6. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 198 - 221 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Schooling and the development of achievement differences. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, S. 176 - 192 (Hg.
Buchkapitel
Texte für Auge und Ohr. In: Schriftspracherwerb: Neue Medien - Neues Lernen!?, S. 86 - 101 (Hg. Huber, L.; Kegel, G.; Speck-Hamdan, A.). Westermann, Braunschweig (1999)
Buchkapitel
Temporäre Strukturbildung in Wahrnehmung und Handlung. In: Bericht über den 41. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Dresden 1998, S. 336 - 346 (Hg. Hacker, W.; Rinck, M.). Pabst, Lengerich (1999)
Buchkapitel
Accessing words in speaking: Models, simulations, and data. In: Representations and Processes in Language Production, S. 237 - 257 (Hg. Klabunde, R.; von Stutterheim, C.). Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden (1999)
Buchkapitel
Allokation von Aufmerksamkeit und Metakognition beim Problemlösen mit Einsicht. In: Proceedings der 4. Fachtagung der Gesellschaft für Kognitionswissenschaft, S. 134 - 139 (Hg. Wachsmuth, I.; Jung, B.). Infix, Sankt Augustin (1999)
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Development of memory for texts. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 106 - 122 (Hg.
Buchkapitel
Part II, S. 150 - 175 (Hg. Uhl, C.). Springer, Berlin (1999)
Spatio-temporal dipole analysis. In: Analysis of neurophysiological brain functioning, Bd.