Publikationen von Sonja A. Kotz

Lehrmaterial (30)

2007
Lehrmaterial
Kotz, S. A.; Friederici, A. D.; Tomasello, M.; Lieven, E.V.M.; Jescheniak, J. D.: Language Processing. Vorlesung: Seminar, University of Leipzig, Germany, 2007-04 - 2007-07
Lehrmaterial
Kotz, S. A.; Gunter, T. C.: Biological Psychology. Vorlesung: Lecture, University of Leipzig, Germany, 2007-10 - 2008-02
2006
Lehrmaterial
Gunter, T. C.; Kotz, S. A.: Biologische Psychologie I [Biological Psychology I]. Vorlesung: Lecture, University of Leipzig, Germany, 2006-10 - 2007-02
Lehrmaterial
Gunter, T. C.; Kotz, S. A.: Biologische Psychologie II [Biological psychology II]. Vorlesung: Lecture, University of Leipzig, Germany, 2006-04 - 2006-09
2005
Lehrmaterial
Gunter, T. C.; Kotz, S. A.: Biopsychologie I [Biological Psychology I]. Vorlesung: Lecture, University of Leipzig, Germany, 2005-10 - 2006-02
Lehrmaterial
Gunter, T. C.; Kotz, S. A.: Biopsychologie II [ Biological pyschology II]. Vorlesung: Lecture, University of Leipzig, Germany, 2005-04 - 2005-07
Lehrmaterial
Kotz, S. A.; Gunter, T. C.: Biological Psychology I. Vorlesung: Lecture, University of Leipzig, Germany, 2005-10 - 2006-02
2004
Lehrmaterial
Gunter, T. C.; Kotz, S. A.: Biological Psychology II. Vorlesung: Lecture, University of Leipzig, Germany, 2004-04 - 2004-07
2003
Lehrmaterial
Ferstl, E. C.; Guthke, T.; Kotz, S. A.; Regenbrecht, F.: Einführung in die Neurolinguistik: Aphasische und nicht-aphasische Sprachstoerungen [Introduction to neurolinguistics: Aphasic and non-aphasic language deficits]. Vorlesung: Lecture, Training Academy, Gesellschaft fuer Neuropsychologie (GNP), 2003-10 - 2004-02
Lehrmaterial
Gunter, T. C.; Kotz, S. A.: Biopsychologie I [Biological Psychology I]. Vorlesung: Lecture, Universitaet Leipzig, 2003-10 - 2004-02
Lehrmaterial
Kotz, S. A.; Gunter, T. C.: Biological Psychology II. Vorlesung: Lecture, University of Leipzig, Germany, 2003-04 - 2003-07
2002
Lehrmaterial
Kotz, S. A.; Gunter, T. C.: Biological Psychology I. Vorlesung: Lecture, University of Leipzig, Germany, 2002-10 - 2003-02
2001
Lehrmaterial
Kotz, S. A.; Friederici, A. D.; Hahne, A.: Language Development and Pathologies. Vorlesung: Lecture, University of Leipzig, Germany, 2001-10 - 2002-02

Hochschulschrift - Doktorarbeit (3)

2019
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Kynast, J.: What makes us social?: Investigating mindreading from the eyes in adulthood. Dissertation, 124 S., Max Planck Institute for Human Cognitive and Brain Sciences, Leipzig, Germany (2019)
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Mehl, N.: About self-regulation and automatic behavior in the context of obesity. Dissertation, 180 S., Faculty of Life Sciences, University of Leipzig, Germany (2019)
2018
Hochschulschrift - Doktorarbeit
Harding, E.: Neurocognitive entrainment to meter influences syntactic comprehension in music and language: An individual-differences approach. Dissertation, VI, 322 S., Max Planck Institute for Human Cognitive and Brain Sciences, Leipzig (2018)

Hochschulschrift - Habilitation (1)

2006
Hochschulschrift - Habilitation
Kotz, S. A.: The role of the basal ganglia in auditory language processing: Evidence from ERP lesion studies and functional neuroimaging. Habilitation, 142 S., Max Planck Institute for Human Cognitive and Brain Sciences, Leipzig (2006)

Hochschulschrift - Diplom (1)

2010
Hochschulschrift - Diplom
Wassiliwizky, E.: Relativer Einfluss affektiver Stimuluseigenschaften und der Vertrautheit auf die Aufmerksamkeitsorientierung: Ereigniskorrelierte Potenziale auf aufgabenirrelevante Umweltgeräusche. Diplom, 108 S. (2010)

Preprint (5)

2024
Preprint
Jamey, K.; Laflamme, H.; Foster, N. E. V.; Rigoulot, S.; Kotz, S. A.; Bella, S. D.: Can you beat the music? Validation of a gamified rhythmic training in children with ADHD. (2024)
Preprint
Whitaker, G. A.; Schwartze, M.; Martin, S.; Astudillo, A.; Silverdale, M.; El-Deredy, W.; Kotz, S. A.: Striatal dopamine modulates temporal surprise P3a. (2024)
Zur Redakteursansicht