Alle Typen
1989
Zeitschriftenartikel
40 (2), S. 99 - 102 (1989)
Nachruf auf Heinz Heckhausen. Psychologische Rundschau
Zeitschriftenartikel
1, S. 132 - 141 (1989)
The impact of instructional quality on student cognitive motivational development - Results of the "Munich Study". Paidagogike Episteme
Zeitschriftenartikel
48 (1), S. 45 - 61 (1989)
Metamemory, Memory Performance, and Causal Attributions in Gifted and Average Children. Journal of Experimental Child Psychology
Zeitschriftenartikel
81 (3), S. 306 - 312 (1989)
Domain-specific knowledge and memory performance: A comparison of high- and low-aptitude children. Journal of Educational Psychology
Zeitschriftenartikel
34 (12), S. 1102 - 1103 (1989)
Knowledge Aided Information-Processing - Vandermeer,E, Hoffmann,J. Contemporary Psychology
Zeitschriftenartikel
34 (6), S. 575 - 575 (1989)
Memory and Amnesia - an Introduction - Parkin,Aj. Contemporary Psychology
Zeitschriftenartikel
13, S. 895 - 914 (1989)
Quality of instruction and achievement outcomes. International Journal of Educational Research 1988
Zeitschriftenartikel
2 (2), S. 113 - 117 (1988)
Kann nicht sein, was nicht sein darf? Kritische Anmerkungen zu einer anmerkungsreichen Kritik. Zeitschrift fuer Paedagogische Psychologie 1987
Zeitschriftenartikel
10 (3), S. 281 - 299 (1987)
The Effects of Intelligence, Self-Concept, and Attributional Style on Metamemory and Memory Behavior. International Journal of Behavioral Development
Zeitschriftenartikel
10 (3), S. 281 - 299 (1987)
The effects of intelligence, self-concept, and attributional style on metamemory and memory behaviour. International Journal of Behavioral Development
Zeitschriftenartikel
11 (4), S. 304 - 322 (1987)
35th Congress of the German Psychological Association 1986 in Heidelberg, FR Germany: Presidential Address: The current state of psychology from the viewpoint of the German Psychological Association. German Journal of Psychology
Zeitschriftenartikel
38 (1), S. 1 - 13 (1987)
Zur Lage der Psychologie. Psychologische Rundschau
Zeitschriftenartikel
24 (1), S. 62 - 73 (1987)
Die Muenchener Studie: Schulleistungen - Leistungen der Schule oder der Kinder? Bild der Wissenschaft 1986
Zeitschriftenartikel
2 (1), S. 1 - 18 (1986)
Quality of instruction and classroom learning outcomes: The German contribution to the IEA Classroom Environment Study. Teaching and Teacher Education 1985
Zeitschriftenartikel
17 (4), S. 285 - 286 (1985)
Hans Thomä zum 70. Geburtstag. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie
Zeitschriftenartikel
133 (6), S. 421 - 425 (1985)
Kognitive Entwicklung im Kindesalter: Was entwickelt sich eigentlich? Monatsschrift Kinderheilkunde
Zeitschriftenartikel
40 (4), S. 381 - 388 (1985)
Lernen durch Denken. Universitas
Zeitschriftenartikel
31 (6), S. 789 - 804 (1985)
Das Denken Hochbegabter - Intellektuelle Fähigkeiten und kognitive Prozesse. Zeitschrift fuer Paedagogik 1983
Zeitschriftenartikel
38 (2), S. 157 - 164 (1983)
Gedächtnistraining - Uebung von Lernstrategien. Universitas
Zeitschriftenartikel
2 (2), S. 71 - 87 (1983)
Metakognition und Motivation als Determinanten von Gedächtnisleistungen im höheren Erwachsenenalter. Sprache und Kognition