Suchergebnisse

Zeitschriftenartikel (38)

1997
Zeitschriftenartikel
Schmidt, R. A.; Wulf, G.: Continuous concurrent feedback degrades skill learning: Implications for training and simulation. Human Factors 39 (4), S. 509 - 525 (1997)
Zeitschriftenartikel
Wrisberg, C. A.; Wulf, G.: Diminishing the effects of reduced frequency of knowledge of results on generalized motor program learning. Journal of Motor Behavior 29 (1), S. 17 - 26 (1997)
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.; Schmidt, R. A.: Variability of practice and implicit motor learning. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 23 (4), S. 987 - 1006 (1997)
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.; Weigelt, C.: Instructions about physical principles in learning a complex motor skill: To tell or not to tell. Research Quarterly for Exercise and Sport 68 (4), S. 362 - 367 (1997)
1996
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.; Schmidt, R. A.: Average KR degrades parameter learning. Journal of Motor Behavior 28 (4), S. 371 - 381 (1996)
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.; Shea, J. B.; Rice, M.: Type of KR and KR frequency effects on motor learning. Journal of Human Movement Studies 30 (1), S. 1 - 18 (1996)
1995
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.: Lernen von generalisierten motorischen Programmen und Bewegungsparametern. Psychologische Beitraege 37 (3-4), S. 498 - 537 (1995)
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.; Horstmann, G.; Choi, B.: Does Mental Practice Work Like Physical Practice without Information Feedback. Research Quarterly for Exercise and Sport 66 (3), S. 262 - 267 (1995)
1994
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.; Lee, T. D.; Schmidt, R. A.: Reducing knowledge of results about relative versus absolute timing: Differential effects on learning. Journal of Motor Behavior 26 (4), S. 362 - 369 (1994)
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.; Schmidt, R. A.: Feedback-induced variability and the learning of generalized motor programs. Journal of Motor Behavior 26 (4), S. 348 - 361 (1994)
1993
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.: Implizites Lernen von Regelhaftigkeiten. Sportpsychologie 7 (4), S. 11 - 18 (1993)
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.; Lee, T. D.: Contextual interference in movements of the same class: Differential effects on program and parameter learning. Journal of Motor Behavior 25 (4), S. 254 - 263 (1993)
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.; Schmidt, R. A.: Training for Performance - Principles of Applied Human Learning - Morrison,Je. American Journal of Psychology 106 (4), S. 609 - 616 (1993)
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.; Schmidt, R. A.; Deubel, H.: Reduced feedback frequency enhances generalized motor program learning but not parameterization learning. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 19 (5), S. 1134 - 1150 (1993)
1992
Zeitschriftenartikel
Lee, T. D.; Wulf, G.; Schmidt, R. A.: Contextual interference in motor learning: Dissociated effects due to the nature of task variations. Quarterly Journal of Experimental Psychology A 4, S. 627 - 644 (1992)
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.: Neuere Befunde zur Effektivierung des Bewegungslernens. Sportpsychologie 6 (1), S. 12 - 16 (1992)
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.: Reducing Knowledge of Results Can Produce Context Effects in Movements of the Same Class. Journal of Human Movement Studies 22 (2), S. 71 - 84 (1992)
Zeitschriftenartikel
Wulf, G.: The learning of generalized motor programs and motor schemata: Effects of KR relative frequency and contextual interference. Journal of Human Movement Studies 23 (2), S. 53 - 76 (1992)

Buch (1)

1994
Buch
Wulf, G.: Zur Optimierung motorischer Lernprozesse: Untersuchungen zur Funktion von Kontext-Interferenz und Rückmeldungen beim Erwerb generalisierter motorischer programme und motorischer Schemata. Hofmann, Schorndorf, Germany (1994), 256 S.

Konferenzbeitrag (4)

1996
Konferenzbeitrag
Wulf, G.; Weigelt, C.: Instruktion oder "Intuition" beim Bewegungslernen? In: Psychologie and Sport, S. 77 - 84 (Hg. der Köln, B. ü. d. S. a. d. 3. B. d. P. I. D. S.). Symposium anlässlich des 30jährigen Bestehens des Psychologischen Instituts der Deutschen Sporthochschule Köln, Köln, 08. September 1995 - 09. September 1995. bps Verlag, Köln (1996)
Zur Redakteursansicht