Suchergebnisse

Buchkapitel (1159)

1990
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Moral relativism and strict universalism. In: The moral domain: Essays in the ongoing discussion between philosophy and the social sciences, S. 109 - 126 (Hg. Wren, T. E.). MIT Press, Cambridge, MA (1990)
Buchkapitel
Prinz, W.: A common-coding approach to perception and action. In: Relationships between perception and action: Current approaches, S. 167 - 201 (Hg. Neumann, O.; Prinz, W.). Springer, Berlin, New York (1990)
Buchkapitel
Prinz, W.: Einige Bemerkungen zum Verhältnis zwischen den sogenannten Geistewissenschaften und den sogenannten Naturwissenschaften aus der Perspektive der Psychologie. In: Natur- und Geisteswissenschaften, Bd. Ladenburger Diskurs, S. 105 - 109 (Hg. Mainzer, K.). Springer, Berlin (1990)
Buchkapitel
Prinz, W.: Epilogue: Beyond Fechner. In: Psychophysical explorations of mental structures, S. 491 - 498 (Hg. Geißler, H.-G.). Hogrefe, Göttingen (1990)
Buchkapitel
Prinz, W.: On dynamic pertinence models. In: Psychophysical explorations of mental structures, S. 411 - 421 (Hg. Geißler, H.-G.). Hogrefe, Göttingen (1990)
Buchkapitel
Prinz, W.: Unwillkürliche Aufmerksamkeit. In: Bielefelder Beiträge zur Kognitionspsychologie, S. 49 - 75 (Hg. Meinecke, C.; Kehrer, L.). Hogrefe, Göttingen (1990)
Buchkapitel
Prinz, W.: Wahrnehmung. In: Lehrbuch der Allgemeinen Psychologie, S. 25 - 111 (Hg. Spada, H.). Huber, Bern (1990)
Buchkapitel
Prinz, W.; Neumann, O.: Introduction. In: Relationships between perception and action: Current approaches, S. 1 - 4 (Hg. Neumann, O.; Prinz, W.). Springer, Berlin, New York (1990)
Buchkapitel
Prinz, W.; Weingart, P.: Die sogenannten Geisteswissenschaften: Innenansichten geisteswissenschaftlicher Forschung. In: Die sogenannten Geisteswissenschaften: Innenansichten, S. 9 - 23 (Hg. Prinz, W.; Weingart, P.). Suhrkamp, Frankfurt/M. (1990)
Buchkapitel
Schneider, W.; Körkel, J.; Weinert, F. E.: Expert knowledge, general abilities, and text processing. In: Interactions among aptitudes, strategies, and knowledge in cognitive performance, S. 235 - 251 (Hg. Schneider, W.; Weinert, F. E.). Springer, New York (1990)
Buchkapitel
Schneider, W.; Sodian, B.: Gedächtnisentwicklung im Vorschulalter: "Theoriewandel" im kindlichen Verständnis des Lernens und Erinnerns? In: Entwicklung. Allgemeine Verläufe Individuelle Unterschiede Pädagogische Konsequenzen. Festschrift zum 60. Geburtstag von Franz Emanuel Weinert, S. 45 - 64 (Hg. Knopf, M.; Schneider, W.). Hogrefe, Göttingen (1990)
Buchkapitel
Schneider, W.; Weinert, F. E.: The role of knowledge, strategies, and aptitudes in cognitive performance: Concluding comments. In: Interactions among aptitudes, strategies, and knowledge in cognitive performance, S. 286 - 302 (Hg. Schneider, W.; Weinert, F. E.). Springer, New York (1990)
Buchkapitel
Weinert, F. E.: Heinz Heckhausen: Person und Werk. In: Heinz Heckhausen. Erinnerungen, Würdigungen, Wirkungen, S. 31 - 36 (Hg. Max-Planck-Institut für psychologische Forschung). Springer, Berlin (1990)
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Helmke, A.; Schneider, W.; Decruyenaere, M.; Janssen, P. J.; Volet, S. E.; Lawrence, J. A.; Huber, G. L.; Nisan, M.: Individual differences and learning. In: Learning and instruction: European research in an international context, Vol. 2.1: Social and cognitive aspects of learning and instruction; Vol. 2.2: Analysis of complex skills and complex knowledge domains, S. 461 - 559 (Hg. Mandl, H.; de Corte, E.; Bennett, N.; Friedrich, H. F.) (1990)
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Knopf, M.: Gedächtnistraining im höheren Erwachsenenalter - Lassen sich Gedächtnisleistungen verbessern, während sich das Gedächtnis verschlechtert? In: Altern. Ein lebenslanger Prozess der sozialen Interaktion. Festschrift zum 60. Geburtstag von Frau Professor Ursula Maria Lehr, S. 91 - 102 (Hg. Schmitz-Scherzer, R.; Kruse, A.; Olbrich, E.). Steinkopff, Darmstadt (1990)
1989
Buchkapitel
Aschersleben, G.; Zang-Scheucher, B.: Der Prozeß der Software-Gestaltung. Eine Bestandsaufnahme in Wissenschaft und Industrie. In: Software-Ergonomie '89, S. S. 244 - 253 (Hg. Maaß, S.; Oberquelle, H.). Teubner, Stuttgart (1989)
Buchkapitel
Asendorpf, J. B.: Individual, differential, and aggregate stability of social competence. In: Social competence in developmental perspective, S. 71 - 86 (Hg. Schneider, B. H.; Attili, G.; Nadel, J.; Weissberg, R. P.). Kluwer, Dordrecht (1989)
Buchkapitel
Bullock, M.; Lütkenhaus, P.: The development of volitional behavior in the toddler years. In: Annual progress in child psychiatry and child development, S. 75 - 91 (1989)
Buchkapitel
Gollwitzer, P. M.; Heckhausen, H.; Ratajczak, H.: Perceived proximity to making a decision. In: International perspectives on achievement and task motivation, S. 291 - 308 (Hg. Halisch, F.; van den Bercken, J. H. L.) (1989)
Buchkapitel
Halisch, F.; Heckhausen, H.: Der subjektive Wert von Erfolg und Misserfolg. In: Max-Planck-Gesellschaft; Jahrbuch 1989, S. 775 - 777 (Hg. Max-Planck-Gesellschaft). Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen (1989)
Zur Redakteursansicht