Buchkapitel (1159)

1987
Buchkapitel
Lütkenhaus, P.; Bullock, M.; Geppert, U.: Toddlers' actions: Knowledge, control, and the self. In: Motivation, intention, and volition, S. 145 - 161 (Hg. Halisch, F.; Kuhl, J.). Springer, Berlin (1987)
Buchkapitel
MacKay, D. G.; Allport, A.; Prinz, W.; Scheerer, E.: Relationships and modules within language perception and production: An introduction. In: Language perception and production: Relationships between listening, speaking, reading, and writing, S. 1 - 15 (Hg. Allport, A.; MacKay, D. G.; Prinz, W.; Scheerer, E.). Academic Press, London (1987)
Buchkapitel
Nattkemper, D.; Prinz, W.: Saccade amplitude determines fixation duration: Evidence from continuous search. In: Eye movements: From physiology to cognition, S. 285 - 292 (Hg. O'Regan, J. K.; Lévy-Schoen, A.). Elsevier, Amsterdam (1987)
Buchkapitel
Nattkemper, D.; Prinz, W.: Zum Mechanismus der Steuerung sakkadischer Augenbewegungen. In: Psychophysische Grundlagen mentaler Prozesse (in memoriam G. Th. Fechner), S. 182 - 203 (Hg. Geißler, H.-G.; Reschke, K.). Karl-Marx-Universität, Leipzig (1987)
Buchkapitel
Neumann, O.; Prinz, W.: Kognitive Antezedenzien von Willkürhandlungen. In: Jenseits des Rubikon: Der Wille in den Humanwissenschaften, S. 195 - 215 (Hg. Heckhausen, H.; Gollwitzer, P. M.; Weinert, F. E.). Springer, Berlin (1987)
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Identitätskrise ohne Lösung: Wiederholungskrisen, Dauerkrise. In: Identität. Entwicklungen psychologischer und soziologischer Forschung, S. 165 - 178 (Hg. Frey, H.-P.; Hausser, K.). Enke, Stuttgart (1987)
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Was bedeutet Kohlbergs Theorieansatz für die moderne bildungspolitische Situation in der Bundesrepublik? In: Moralische Urteilsfähigkeit. Eine Auseinandersetzung mit Lawrence Kohlberg über Moral, Erziehung und Demokratie, S. 16 - 24 (Hg. Lind, G.; Raschert, J.). Beltz, Weinheim (1987)
Buchkapitel
Prinz, W.: Ideomotor action. In: Perspectives on perception and action, S. 47 - 76 (Hg. Heuer, H.; Sanders, A. F.). Erlbaum, Hillsdale, NJ (1987)
Buchkapitel
Strube, G.: Answering survey questions: The role of memory. In: Social information processing and survey methodology, S. 86 - 101 (Hg. Hippler, H. J.; Schwarz, N.; Sudman, S.). Springer, New York (1987)
Buchkapitel
Strube, G.; Weinert, F. E.: Autobiographisches Gedächtnis: Mentale Repräsentation der individuellen Biographie. In: Biographie und Psychologie, S. 151 - 167 (Hg. Jüttemann, G.; Thomae, H.). Springer, Berlin (1987)
Buchkapitel
Weinert, F. E.: Bildhafte Vorstellungen des Willens. In: Jenseits des Rubikon: Der Wille in den Humanwissenschaften, S. 10 - 26 (Hg. Heckhausen, H.; Gollwitzer, P. M.; Weinert, F. E.). Springer, Berlin (1987)
Buchkapitel
Weinert, F. E.: Developmental processes and instruction. In: Learning & instruction: European research in an international context, Vol. 1, S. 1 - 17 (Hg. de Corte, E.; Lodewijks, H.) (1987)
Buchkapitel
Weinert, F. E.: Introduction and overview: Metacognition and motivation as determinants of effective learning and understanding. In: Metacognition, motivation, and understanding, S. 1 - 16 (Hg. Weinert, F. E.; Kluwe, R. H.). Erlbaum, Hillsdale (1987)
Buchkapitel
Weinert, F. E.: Probleme der systematischen Trainierbarkeit von hohen Denk- und Lernkompetenzen. In: Die Förderung Hochbegabter in der Bundesrepublik Deutschland: Probleme, Positionen, Perspektiven, S. 17 - 28 (Hg. Weinert, F. E.; Wagner, H.). Bock, Bad Honnef (1987)
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Helmke, A.: Compensatory effects of student self-concept and instructional quality on academic achievement. In: Motivation, intention, and volition, S. 233 - 247 (Hg. Halisch, F.; Kuhl, J.). Springer, Berlin (1987)
1986
Buchkapitel
Brunstein, J. C.: Cognitions during stressful achievement situations: Analysis of facilitation and learned helplessness. In: Achievement and task motivation, S. 65 - 82 (Hg. van den Bercken, J. H. L.; de Bruyn, E. E. J.; Bergen, T. C. M.). Swets & Zeitlinger, Lisse (1986)
Buchkapitel
Bullock, M.; Russell, J. A.: Concepts of emotion in developmental psychology. In: Measuring emotions in infants and children, Bd. Cambridge studies in social and emotional development, S. 203 - 237 (Hg. Izard, C. E.; Read, P. B.) (1986)
Buchkapitel
Heckhausen, H.: Achievement and motivation through the life span. In: Human development and the life course: Multidisciplinary perspectives, S. 445 - 466 (Hg. Sorensen, A. B.; Weinert, F. E.; Sherrod, L. R.). Erlbaum, Hillsdale (1986)
Buchkapitel
Heckhausen, H.: Why some time out might benefit achievement motivation research. In: Achievement and task motivation, S. 7 - 39 (Hg. van den Bercken , J. H.L.; de Bruyn, E. E.J.; Bergen, T. C.M.). Swets & Zeitlinger, Lisse (1986)
Buchkapitel
Heuer, H.; Prinz, W.: Initiierung und Steuerung von Handlungen und Bewegungen. In: Bericht über den 35. Kongreß der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Heidelberg 1986, S. 289 - 299 (Hg. Amelang, M.). Hogrefe, Göttingen (1986)
Buchkapitel
Kuhl, J.; Atkinson, J. W.: Perspektiven der Motivationspsychologie des Menschen: ein neues experimentelles Paradigma. In: Allen Die Zukunft der experimentellen Psychologie, S. 229 - 245 (Hg. Sarris, V.; Parducci, A.). Beltz, Weinheim (1986)
Buchkapitel
Kuhl, J.; Stahl , L.: The validity of motive measurement: A theoretical analysis and an empirical study of the effects of test- and self-consciousness. In: Achievement and task motivation, S. 82 - 108 (Hg. van den Bercken,, J. H.L.; de Bruyn, E. E.J.; Bergen, T. C.M.). Swets & Zeitlinger, Lisse (1986)
Buchkapitel
Nunner-Winkler, G.: Ein Plädoyer für einen eingeschränkten Universalismus. In: Zur Bestimmung der Moral, S. 126 - 144 (Hg. Edelstein, W.; Nunner-Winkler, G.). Suhrkamp, Frankfurt a. M. (1986)
Buchkapitel
Prinz, W.: Looking at some new-look problems from an information processing point of view. In: The roots of perception, S. 419 - 425 (Hg. Hentschel, U.; Smith, G.; Draguns, J. G.). North-Holland, Amsterdam (1986)
Buchkapitel
Schneider, W.: Strukturgleichungsmodelle der zweiten Generation: Eine Einführung. In: Strukturmodelle für Längsschnittdaten und Zeitreihen. LISREL, Pfad und Varianzanalysen, S. 13 - 26 (Hg. Moebus, C.; Schneider, W.). Huber, Bern (1986)
Zur Redakteursansicht