Poster (3968)

2005
Poster
Wenke, D.; Nattkemper, D.; Gaschler, R.; Frensch, P. A.: Instruction-induced feature binding. Proceedings of the 46th Annual Meeting of the Psychonomic Society, Toronto, Canada (2005)
Poster
Pell, M. D.; Kotz, S. A.; Paulmann, S.; Alasseri, A.: Recognition of basic emotions from speech prosody as a function of language and sex. Psychonomic Society 46th Annual Meeting, Toronto, Canada (2005)
Poster
Zwickel, J.; Grosjean, M.; Prinz, W.: Contrast Effects Between Concurrently Perceiving and Producing Movement Directions. 46th Annual Meeting of the Psychonomic Society, Toronto, CANADA (2005)
Poster
Koch, I.; Prinz, W.; Allport, A.: Stimulus-based priming of tasks in task switching. 46th annual meeting of the Psychonomic Society, Toronto, Canada (2005)
Poster
Massen, C.; Prinz, W.: Planning tool-use actions. 46th annual meeting of the Psychonomic Society, Toronto, Canada (2005)
Poster
Ferstl, E. C.; von Cramon, D. Y.: Textverstehen nach Hirnschädigung: Eine fMRT-Studie von Inferenzprozessen bei aphasischen Patienten. Gesellschaft für Aphasieforschung und -behandlung (GAB), Jahrestagung, Basel, Switzerland (2005)
Poster
Häberle, A.; Aschersleben, G.; Laboissière, R.; Prinz, W.: Cooperative and competitive ideomotor movements. 46th annual meeting of the Psychonomic Society, Toronto, Canada (2005)
Poster
Gade, M.; Prinz, W.; Koch, I.: Between-task interference and the occurrence of task inhibition. 46th annual meeting of the Psychonomic Society, Toronto, Canada (2005)
Poster
Gade, M.; Koch, I.: Lernprozesse in der Handlungskontrolle - Hinweisreiz-Aufgaben-Assoziationen und ihr Einfluss auf Leistungen im Aufgabenwechselparadigma. 38. Herbsttagung experimentelle Kognitionspsychologie, Weimar, Germany (2005)
Poster
Zwickel, J.; Grosjean, M.; Prinz, W.: Wenn Wahrnehmung und Handlung konkurrieren – Abstoßungseffekte zwischen Wahrnehmung und Handlung. 38. Herbsttagung experimentelle Kognitionspsychologie, Weimar (2005)
Poster
Nunner-Winkler, G.: Identitätsbildung in Zeiten raschen Wandels und normativer Vielfalt. Symposium 'Bildung – Subjekt – Ethik. Bildung und Verantwortung im Zeitalter der Biotechnologie', Weingarten, Germany (2005)
Poster
Prinz, W.: Kritik des freien Willens: Psychologische Bemerkungen über eine soziale Institution. 15. Alsberg-Tagung, Deutsche Strafverteidiger e.V. und Deutscher Richterbund e.V, Berlin (2005)
Poster
Lohmann, G.; von Cramon, D. Y.; Colchester, A. C. F.: A construction of an averaged representation of human cortical gyri using non-linear principal component analysis. MICCAI Conference, Palm Springs, CA, USA (2005)
Poster
Paulmann, S.; Pell, M. D.; Kotz, S. A.: Emotional prosody recognition in BG-patients: Disgust recognition revisited. 43rd Annual Meeting of the Academy of Aphasia, Amsterdam, the Netherlands (2005)
Poster
Daum, M. M.; Prinz, W.; Aschersleben, G.: Encoding the goal of an object-directed but uncompleted reaching action in 6- and 9-month-old infants. 4th biennial meeting of the Cognitive Development Society, San Diego, CA, USA (2005)
Poster
Frick, A.; Daum, M. M.: Development of dynamic imagery: Effects of sensory-motor and visual information. 4th biennial meeting of the Cognitive Development Society, San Diego, CA, USA (2005)
Poster
Nunner-Winkler, G.: Ein Plädoyer für die Triangulation qualitativer und quantitativer Methoden. Symposium 'Methoden der qualitativen Forschung', Bern, Switzerland (2005)
Poster
Nunner-Winkler, G.: Wissenschaftliche Situierung und wichtigste Paradigmen qualitativer Methoden - Eine Einführung. Symposium 'Methoden der qualitativen Forschung in Public Health', Bern, Switzerland (2005)
Poster
Weigelt, M.: End-state Comfort Effekte in beidhändiger Objektmanipulation. 38. Herbsttagung experimentelle Kognitionspsychologie, Weimar (2005)
Poster
Mechsner, F.: Mit Kopf und Hand – Dimensionen schöpferischen Lernens aus Sicht kognitionswissenschaftlichtlicher Forschung. Festveranstaltung 25 Jahre Staatliches Seminar für Didaktik und Lehrerbildung, Meckenbeuren (2005)
Poster
Sebanz, N.; Knoblich, G.: Joint action: Co-representation and coordination. Symposium 'Embodied communication in humans and machines', Universität Bielefeld (2005)
Poster
Philipp, A. M.; Gade, M.; Koch, I.: The role of activation and inhibition when switching languages. 1st annual Rovereto workshop on bilingualism, Rovereto, Italy (2005)
Poster
Rossi, S.; Gugler, M. F.; Friederici, A. D.; Hahne, A.: Syntactic processing and the role of proficiency in second language learners of German and Italian as revealed by ERPs. 1st Annual Rovereto Workshop on Bilingualism: Functional and Neural Perspectives, Rovereto, Italy (2005)
Poster
Ohta, K.; Laboissière, R.: Underlying principles of trajectory formation for human movement in dynamical environments. The 2nd international conference on brain-inspired information technology, Kitakyusyu, Japan (2005)
Poster
Sakreida, K.; Schubotz, R. I.; von Cramon, D. Y.: The Role of Premotor Cortex in Attention- Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD). 20. Jahrestagung der Gesellschaft für Neuropsychologie (GNP), Bremen, Germany (2005)
Zur Redakteursansicht