Publikationen von Angela D. Friederici

Vortrag (187)

2011
Vortrag
Schipke, C. S.; Friederici, A. D.; Oberecker, R.: Die Entwicklung der Verarbeitung von Kasusmarkierungsverletzungen im Kindesalter: eine EKP-Studie. [The development of processing case-marking violations in children: An ERP-study.]. 53rd Annual German Experimental Psychology Meeting (TeaP), Halle (Saale), Germany (2011)
Vortrag
Friederici, A. D.: The neural basis of language. CASBS Seminar, Center for Advanced Study in the Behavioral Sciences at Stanford University, Palo Alto, CA, USA (2011)
Vortrag
Friederici, A. D.: Broca's area as part of the language network. University of Mons, Belgium (2011)
Vortrag
Friederici, A. D.: Neurobiologische Grundlagen der Sprachentwicklung. 3. IFP-Fachkongress der Hanns Seidel Stiftung, Munich, Germany (2011)
Vortrag
Friederici, A. D.: Syntactic processes during auditory sentence comprehension. „Cognitive Hearing Science for Communication" Conference, Linköping, Sweden (2011)
Vortrag
Friederici, A. D.: Representation of syntax and prosody in the human brain. 2nd IMPRS NeuroCom Summer School, London, UK (2011)
Vortrag
Friederici, A. D.: Maturation of brain structure and language development. 11th International Conference on Cognitive Neuroscience (ICON XI), Palma de Mallorca, Spain (2011)
Vortrag
Friederici, A. D.: Die Sprachfähigkeit des Menschen. "Akademische Causerie" der Berlin-Brandenburgischen Akademie der Wissenschaften, Berlin, Germany (2011)
Vortrag
Männel, C.; Friederici, A. D.: Die Rolle von Betonung bei der frühen Wortsegmentierung im Satzkontext: EKP-Studien mit 6 und 9 Monate alten Säuglingen. 53. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP 2011), Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg, Germany (2011)
2010
Vortrag
Friederici, A. D.: Recursion in the human brain. Workshop on Artificial Grammar Learning: Empirical Approaches, Max Planck Institute for Psycholinguistics, Nijmegen, the Netherlands (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Brain correlates of language acquisition. Lecture, Department of Psychology, Stanford University, Palo Alto, CA, USA (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Processing hierarchical structures in the human brain. 7th FENS Forum of European Neuroscience, Amsterdam, the Netherlands (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.; Brauer, J.: Pathways to Language: Brain Structural Prerequisites for Language Functions. 16th Annual Meeting of the Organization for Human Brain Mapping (HBM), Barcelona, Spain (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Warum Sprachenlernen für Erwachsene schwer ist [Why adults have difficulty in learning languages]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Warum der Affe keine Sprache lernt [Why macaques don't learn a language]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.; Sammler, D.: Wie das Gehirn Sprache und Musik verarbeitet [How the human brain processes language and music]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Wie das Kind Sprache erwirbt [How a child learns language]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur, Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Friederici, A. D.: Wie der Mensch Sprache versteht [How humans understand language]. Vorlesungsreihe "Sprache und Gehirn - Zur Sprachfähigkeit des Menschen" im Rahmen der "Johannes Gutenberg-Stiftungsprofessur", Johannes Gutenberg University Mainz, Germany (2010)
Vortrag
Marinos, D.; Schmitz, M.; Friedrich, M.; Klann-Delius, G.; Friederici, A. D.: Be emotional! Wortlernen bei Kindern und Erwachsenen: eine EKP- und Verhaltensstudie. Tagung experimentell arbeitender Psychologen, Saarbrücken, Germany (2010)
Vortrag
Schipke, C. S.; Oberecker, R.; Friederici, A. D.: Wie entwickelt sich das Verständnis von Kasusmarkierungen bei Vorschulkindern? Behaviorale Ergebnisse und neuronale Korrelate. [How does the understanding of case-marking develop in preschool children? Behavioral evidence and neural correlates.]. 52nd Annual German Experimental Psychology Meeting (TeaP), Saarland University, Saarbruecken, Germany (2010)
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