Suchergebnisse
Alle Typen
Buchkapitel (1159)
1988
Buchkapitel
Beiträge über K. Duncker, H. Ebbinghaus, Ch. Ehrenfeld, J. F. Herbart, E. Hering, O. Külpe, R. H. Lotze, G. E. Müller, W. Preyer, E. H. Weber, & W. Wundt. In: Encyclopédie Philosophique Universelle: L'Univers Philosophique (Hg. Jacobs, A. M.). Presses Universitaires de France, Paris (1988)
Buchkapitel
Remember that exam? In: Practical aspects of memory: Current research and issues, Vol. 1: Memory in everyday life, S. 247 - 252 (Hg. Gruneberg, M. M.; Morris, P. E.) (1988)
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Perlmutter, M.). Erlbaum, Hillsdale (1988)
Epilogue. In: Memory development: Universal changes and individual differences, S. 381 - 395 (Hg.
Buchkapitel
Individual differences in cognitive development: Does instruction make a difference? In: Child development in life-span perspective, S. 219 - 239 (Hg. Hetherington, E. M.; Lerner, R. M.) (1988)
Buchkapitel
Eltern als Diagnostiker ihrer Kinder - eine empirische Überprüfung des Vorurteils über die Vorurteile von Müttern bei der Diagnose ihrer Kinder. In: Vorurteile und Einstellungen. Sozialpsychologische Beiträge zum Problem sozialer Orientierung, S. 213 - 250 (Hg. Schäfer, B.; Petermann, F.). Deutscher Instituts Verlag, Köln (1988)
Buchkapitel
Volume 9, S. 39 - 85 (Hg. Baltes, P. B.; Featherman, D. L.; Lerner, R. M.). Erlbaum, Hillsdale (1988)
Individual differences in memory development across the life span. In: Life span development and behavior., Bd.
Buchkapitel
Wissensentwicklung und Wissenserwerb. In: Wissenspsychologie, S. 161 - 199 (Hg. Mandl, H.; Spada, H.). Psychologie Verlags Union, München (1988)
1987
Buchkapitel
Halisch, F.; Kuhl, J.). Springer, Berlin (1987)
Metaprocesses and the regulation of behavior. In: Motivation, intention, and volition, S. 371 - 386 (Hg.
Buchkapitel
Sprache. In: Funkkolleg Psychobiologie, S. 58 - 87 (Hg. Immelmann, K.; Scherer, K.; Vogel, C.). Beltz, Weinheim (1987)
Buchkapitel
Suchen, Finden und Festigen der eigenen Identität: Unstillbare Zielintentionen. In: Jenseits des Rubikon: Der Wille in den Humanwissenschaften, S. 176 - 189 (Hg.
Buchkapitel
Halisch, F.; Kuhl, J.). Springer, Berlin (1987)
The implementation of identity intentions: A motivational-volitional perspective on symbolic self-completion. In: Motivation, intention, and volition, S. 349 - 369 (Hg.
Buchkapitel
Halisch, F.; Kuhl, J.). Springer, Berlin (1987)
Modeling and achievement-related behavior. In: Motivation, intention, and volition, S. 87 - 100 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Kluwe, R. H.). Erlbaum, Hillsdale (1987)
Causal attribution patterns for achievement outcomes: Individual differences, possible types and their origins. In: Metacognition, motivation, and understanding, S. 143 - 184 (Hg.
Buchkapitel
Emotional components of action: Their ontogeny as reflected in achievement behavior. In: Curiosity, imagination and play: On the development of spontaneous cognitive and motivational processes, S. 326 - 348 (Hg. Görlitz, D.; Wohlwill, J.). Erlbaum, Hillsdale (1987)
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Lüer, G.). Hogrefe, Göttingen (1987)
Graduiertenstudien: Konzeptuelle Entwicklung und Realisierung. In: Graduiertenstudien in der Psychologie. Begründungen, Empfehlungen, Realisierungen, S. 39 - 54 (Hg.
Buchkapitel
Intentionsgeleitetes Handeln und seine Fehler. In: Jenseits des Rubikon: Der Wille in den Humanwissenschaften, S. 143 - 175 (Hg.
Buchkapitel
Perspektiven einer Psychologie des Wollens. In: Jenseits des Rubikon: Der Wille in den Humanwissenschaften, S. 121 - 142 (Hg.
Buchkapitel
Vorsatz, Wille und Bedürfnis: Lewins frühes Vermächtnis und ein zugeschütteter Rubikon. In: Jenseits des Rubikon: Der Wille in den Humanwissenschaften, S. 86 - 96 (Hg.
Buchkapitel
Wünschen - Wählen - Wollen. In: Jenseits des Rubikon: Der Wille in den Humanwissenschaften, S. 3 - 9 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Kluwe, R. H.). Erlbaum, Hillsdale (1987)
Feeling versus being helpless: Metacognitive mediation of failure-induced performance deficits. In: Metacognition, motivation, and understanding, S. 217 - 235 (Hg.