Publikationen von Elsbeth Stern
Alle Typen
Zeitschriftenartikel (10)
1998
Zeitschriftenartikel
3(2) (1998)
Latent change in discrete data: Unidimensional, multidimensional, and mixture distribution Rasch models for the analysis of repeated observations. Methods of Psychological Research 1994
Zeitschriftenartikel
26 (3), S. 23 - 25 (1994)
Die Erweiterung des mathematischen Verständnisses mit Hilfe von Textaufgaben. Grundschule
Zeitschriftenartikel
26 (1), S. 79 - 93 (1994)
Wie viele Kinder bekommen keinen Mohrenkopf? Zur Bedeutung der Kontexteinbettung beim Verstehen des quantitativen Vergleiches. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 1993
Zeitschriftenartikel
85 (1), S. 7 - 23 (1993)
What makes certain arithmetic word problems involving the comparison of sets so difficult for children? Journal of Educational Psychology 1992
Zeitschriftenartikel
28 (2), S. 186 - 206 (1992)
How Attitudes Guide Memory-Based Judgments - a 2-Process Model. Journal of Experimental Social Psychology
Zeitschriftenartikel
17 (3), S. 266 - 277 (1992)
Spontaneous use of conceptual mathematical knowledge in elementary school children. Contemporary Educational Psychology
Zeitschriftenartikel
38 (5), S. 7 - 29 (1992)
Warum werden Kapitänsaufgaben "gelöst"? Der Mathematikunterricht
Zeitschriftenartikel
7 (2), S. 259 - 268 (1992)
The role of situational context in solving word problems. Cognitive Development 1991
Zeitschriftenartikel
36 (6), S. 485 - 486 (1991)
Research Directions in Cognitive Science - a European Perspective, Vol 1 - Cognitive-Psychology - Baddeley,a, Bernsen,No. Contemporary Psychology 1989
Zeitschriftenartikel
20 (4), S. 220 - 229 (1989)
Auswirkungen der Verhaltens-Selbstprotokollierung auf die Einstellungs-Verhaltens-Konsistenz. Zeitschrift fuer Sozialpsychologie Buchkapitel (9)
2003
Buchkapitel
Using a complex rule in different domains: When familiar schemes don't help. In: Critical thinking and reasoning. Current research, theory and practice, S. 121 - 142 (Hg. Fasko, D. J.). Hampton Press, Cresskill, NJ (2003)
1999
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Development of mathematical competencies. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study, S. 154 - 170 (Hg. 1998
Buchkapitel
Weinert, F. E.). Psychologie Verlags Union, Weinheim (1998)
Die Entwicklung schulbezogener Kompetenzen. In: Entwicklung im Kindesalter, S. 95 - 113 (Hg.
Buchkapitel
Schneisen im Dschungel wissenschaftlicher Fragestellungen. In: Jahrbuch Grundschule. Fragen der Praxis - Befunde der Forschung, S. 123 - 127 (Hg. Brügelmann, H.; Fölling-Albers, M.; Richter, S.). Friedrich Verlag, Seelze/Velber (1998)
1997
Buchkapitel
Early training: who, what, when, why, and how? In: The role of contexts and models in the development of mathematical strategies and procedures, S. 239 - 253 (Hg. Beishuizen, M.; Gravemeijer, K. P. E.; van Lieshout, E. C. D. M.). CDS Press, Utrecht (1997)
Buchkapitel
Enzyklopädie der Psychologie, S. 397 - 426 (Hg. Weinert, F. E.). Hogrefe, Göttingen (1997)
Mathematik. In: Psychologie des Unterrichts und der Schule, Bd. 1994
Buchkapitel
A microgenetic longitudinal study on the acquisition of word problem solving skills. In: Research on learning and instruction of mathematics in kindergarten and primary school, S. 229 - 241 (Hg. van Luit; H., J. E.). Graviant Publishing Company (1994)
Buchkapitel
Die Bewältigung neuer Anforderungen: Eine allgemeine oder eine inhaltsspezifische Intelligenzleistung? In: Fortschritte der Differentiellen Psychologie und Psychologischen Diagnostik. Festschrift zum 60. Geburtstag von Professor Dr. Kurt Pawlik, S. 333 - 344 (Hg. Bartussek, D.; Amelang, M.). Hogrefe, Göttingen (1994)
1992
Buchkapitel
Die spontane Strategieentdeckung in der Arithmetik. In: Lern und Denkstrategien. Analyse und Intervention, S. 101 - 123 (Hg. Mandl, H.; Friedrich, H. F.). Hogrefe, Göttingen (1992)