Suchergebnisse

Zeitschriftenartikel (10)

2007
Zeitschriftenartikel
Elsner, B.; Hauf, P.; Aschersleben, G.: Imitating step by step: A detailed analysis of 9- to 15-month olds' reproduction of a three-step action sequence. Infant Behavior and Development 30 (2), S. 325 - 335 (2007)
Zeitschriftenartikel
Jovanovic, B.; Király, I.; Elsner, B.; Gergely, G.; Prinz, W.; Aschersleben, G.: The role of effects for infants' perception of action goals. Psychologia 50 (4), S. 273 - 290 (2007)
2004
Zeitschriftenartikel
Elsner, B.; Hommel, B.: Contiguity and contingency in action-effect learning. Psychological Research 68 (2-3), S. 138 - 154 (2004)
Zeitschriftenartikel
Hauf, P.; Elsner, B.; Aschersleben, G.: The role of action effects in infants' action control. Psychological Research 68 (2-3), S. 115 - 125 (2004)
2003
Zeitschriftenartikel
Consciousness and Cognition. (2003)
Zeitschriftenartikel
Knoblich, G.; Elsner, B.; Aschersleben, G.; Metzinger, T.: Grounding the self in action. Consciousness and Cognition 12 (4), S. 487 - 494 (2003)
2002
Zeitschriftenartikel
Elsner, B.; Hommel, B.; Mentschel, C.; Drzezga, A.; Prinz, W.; Conrad, B.; Siebner, H. R.: Linking actions and their perceivable consequences in the human brain. NeuroImage 17 (1), S. 364 - 372 (2002)
2001
Zeitschriftenartikel
Elsner, B.; Hommel, B.: Effect anticipation and action control. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance 27 (1), S. 229 - 240 (2001)
2000
Zeitschriftenartikel
Elsner, B.; Hommel, B.: Incidental action-outcome learning influences intentional response selection. Consciousness and Cognition 9 (2), S. S86 - S87 (2000)
Zeitschriftenartikel
Jovanovic, B.; Elsner, B.; Aschersleben, G.: Wie verstehen Säuglinge die Welt? Befunde aus der experimentellen Entwicklungspsychologie. Fiduz 3, S. 5 - 9 (2000)

Buch (1)

2000
Buch
Elsner, B.: Der Erwerb kognitiver Handlungsrepräsentationen. Wissenschaftlicher Verlag, Berlin (2000)

Buchkapitel (4)

2005
Buchkapitel
Elsner, B.: Novelty and complexity: Two problems in animal (and human) imitation. In: Mechanisms of imitation and imitation in animals, Bd. Perspectives on imitation: From neuroscience to social science, S. 287 - 290 (Hg. Hurley, S.; Chater, N.). MIT Press, Cambridge, MA (2005)
Buchkapitel
Elsner, B.: What does infant imitation tell us about the underlying representations? In: Imitation, Human development, and culture, Bd. Perspectives on imitation: From neuroscience to social science, S. 191 - 194 (Hg. Hurley, S.; Chater, N.). MIT Press, Cambridge, MA (2005)
2003
Buchkapitel
Elsner, B.; Prinz, W.: Psychologische Modelle der Handlungssteuerung. In: Lehrbuch der Neuropsychologie, S. 299 - 310 (Hg. Karnath, H.-O.; Thier, H.-P.). Springer, Berlin (2003)
2000
Buchkapitel
Hommel, B.; Elsner, B.: Action as stimulus control. In: Contributions to psychological acoustics: Results of the 8th Oldenburg Symposium on Psychological Acoustics, S. 403 - 424 (Hg. Schick, A.; Meis, M.; Reckhardt, C.). Bibliotheks- und Informationsdienst BIS, Oldenburg (2000)

Konferenzbeitrag (1)

2003
Konferenzbeitrag
Elsner, B.; Aschersleben, G.: Do I get what you get? Learning about the effects of self-performed and observed actions in infancy. International Conference on Infant Studies, TORONTO, CANADA, 2002-04. Consciousness and Cognition 12 (4), S. 732 - 751 (2003)

Vortrag (5)

2003
Vortrag
Elsner, B.: Infants in action: How relations between movements and effects are learned in the first two years of life. Leiden (2003)
Vortrag
Elsner, B.; Aschersleben, G.: Infants' imitation of action sequences: Not only a memory problem! Tampa (2003)
2001
Vortrag
Elsner, B.; Peller, M.; Erhard, P.: fMRT-Untersuchung zur Neuroanatomie von Handlungseffekten. München (2001)
Vortrag
Elsner, B.: Imitation von Handlungssequenzen bei 6 und 12 Monate alten Kindern. München (2001)
Zur Redakteursansicht