Zeitschriftenartikel (7908)
1987
Zeitschriftenartikel
38 (1), S. 1 - 13 (1987)
Zur Lage der Psychologie. Psychologische Rundschau
Zeitschriftenartikel
24 (1), S. 62 - 73 (1987)
Die Muenchener Studie: Schulleistungen - Leistungen der Schule oder der Kinder? Bild der Wissenschaft
Zeitschriftenartikel
55 (3), S. 491 - 523 (1987)
The Fallacy of the Private-Public Self-Focus Distinction. Journal of Personality 1986
Zeitschriftenartikel
2 (8508), S. 682 - 682 (1986)
Real-Time Cardiac Imaging Of Adults At Video Frame Rates By Magnetic-Resonance-Imaging. Lancet
Zeitschriftenartikel
73, S. 455 - 458 (1986)
Cognitive processes of spatial coordinate assignment: On weighting perceptual cues. Naturwissenschaften
Zeitschriftenartikel
2 (1), S. 1 - 18 (1986)
Quality of instruction and classroom learning outcomes: The German contribution to the IEA Classroom Environment Study. Teaching and Teacher Education
Zeitschriftenartikel
14 (1), S. 8 - 18 (1986)
Ueberblick ueber die Entwicklung des Lernens und des Gedächtnisses im Kindes- und Erwachsenenalter. Unterrichtswissenschaft
Zeitschriftenartikel
23 (7), S. 104 - 109 (1986)
Forschungsprojekt Selbstkontrolle: Warum es Kindern so schwer fällt, bei der Sache zu bleiben. Bild der Wissenschaft
Zeitschriftenartikel
Motivation and information processing: A new look at decision making, dynamic change, and action control. Sorrentino, Richard M. (ed); Higgins, Edward Tory (ed). (1986). Handbook of Motivation and Cognition: Foundations of Social Behavior. (Pp. 404-434). X, 610pp. (1986)
Zeitschriftenartikel
95 (3), S. 247 - 251 (1986)
Motivational and volitional determinants of depression: The degenerated-intention hypothesis. Journal of Abnormal Psychology
Zeitschriftenartikel
28, S. 107 - 119 (1986)
Visuelle sequentielle Darbietung und "normales" Lesen: Ein Vergleich zweier experimenteller Darbietungsarten. Psychologische Beiträge
Zeitschriftenartikel
48, S. 231 - 238 (1986)
Continuous selection. Psychological Research
Zeitschriftenartikel
22 (2), S. 184 - 186 (1986)
D. L. Schacter: Stranger behind the engram: Theories of memory and the psychology of science (Review). Journal of the History of the Behavioral Sciences
Zeitschriftenartikel
5, S. 106 - 107 (1986)
S. Pinker: Visual cognition (Review). Sprache und Kognition
Zeitschriftenartikel
48, S. 47 - 51 (1986)
Effects of secondary tasks on search performance. Psychologial Research
Zeitschriftenartikel
4 (3), S. 309 - 341 (1986)
Fuzzy Concepts and the Perception of Emotion in Facial Expressions. Social Cognition
Zeitschriftenartikel
42 (2), S. 218 - 236 (1986)
The role of conceptual knowledge and metamemory in the development of organizational processes in memory. Journal of Experimental Child Psychology
Zeitschriftenartikel
17 (3), S. 315 - 336 (1986)
Metamemory and motivation: A comparison of strategy use and performance in German and American children. Journal of Cross-Cultural Psychology
Zeitschriftenartikel
1 (3), S. 81 - 91 (1986)
The role of classroom differences in achievement changes. European Journal of Psychology of Education
Zeitschriftenartikel
18 (1), S. 2 - 11 (1986)
Wissen, wann jemand nicht genug weiß. Unterscheiden Vorschulkinder zwischen eindeutigen und uneindeutigen Hinweis-Äusserungen? Zeitschrift fur Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie
Zeitschriftenartikel
41 (3), S. 395 - 410 (1986)
Recall, clustering, and metamemory in young children. Journal of Experimental Child Psychology
Zeitschriftenartikel
19 (8), S. L147 - L151 (1986)
A Target Field Approach To Optimal Coil Design. Journal of Physics D-Applied Physics
Zeitschriftenartikel
19, S. 876 (1986)
Passive Screening of switched magnetic field gradients. Journal of Physical Engineering: Scientific Instruments 1985
Zeitschriftenartikel
5 (3-4), S. 400 - 400 (1985)
Cics - the Munich Contact Initiation Coding System for Children. Cahiers de Psychologie Cognitive
Zeitschriftenartikel
38 (MAY), S. A53 - A53 (1985)
Embarrassed Smiles. Bulletin of the British Psychological Society