
Publikationen von Andreas Helmke
Alle Typen
Zeitschriftenartikel (28)
1998
Zeitschriftenartikel
6, S. 25 - 30 (1998)
Entwicklung im Grundschulalter. Die Münchner Studie "SCHOLASTIK". Pädagogik
Zeitschriftenartikel
8 (4), S. 309 - 323 (1998)
The neglected role of individual differences in theoretical models of cognitive development. Learning and Instruction (Special Issue) 1997
Zeitschriftenartikel
1, S. 57 - 70 (1997)
Sackgassen und Perspektiven der empirischen Forschung zu den Wirkungen des Unterrichts. Pädagogisches Handeln 1995
Zeitschriftenartikel
30 (1), S. 15 - 20 (1995)
Interclassroom differences in instructional quality and interindividual differences in cognitive development. Educational Psychologist
Zeitschriftenartikel
30 (3), S. 135 - 142 (1995)
Learning from wise Mother Nature or Big Brother Instructor: The wrong choice as seen from an educational perspective. Educational Psychologist 1993
Zeitschriftenartikel
25 (3), S. 185 - 205 (1993)
Unaufmerksamkeit in Grundschulklassen: Problem der Klasse oder des Lehrers? Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie
Zeitschriftenartikel
7 (1), S. 63 - 85 (1993)
Prinzip, Nutzen und Grenzen der Generalisierungstheorie. Empirische Pädagogik 1992
Zeitschriftenartikel
27 (3-4), S. 568 - 568 (1992)
The Development of Childrens Attitude Towards Learning in Elementary-School - a Longitudinal-Study. International Journal of Psychology
Zeitschriftenartikel
38 (5), S. 40 - 58 (1992)
Unterrichtsqualität und Unterrichtseffekte - Ergebnisse der Muenchner Studie. Der Mathematikunterricht
Zeitschriftenartikel
38 (2), S. 130 - 141 (1992)
Das Muenchener Aufmerksamkeitsinventar (MAI): Ein Instrument zur systematischen Verhaltensbeobachtung der Schueleraufmerksamkeit im Unterricht. Diagnostica
Zeitschriftenartikel
17 (1), S. 47 - 55 (1992)
Discriminant Effects of Performance-Oriented and Structure- Oriented Mathematics Tasks on Achievement Growth. Contemporary Educational Psychology 1991
Zeitschriftenartikel
23 (1), S. 1 - 22 (1991)
Zur Rolle des Elternverhaltens fuer die Schulleistungsentwicklung ihrer Kinder. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 1990
Zeitschriftenartikel
22 (4), S. 312 - 324 (1990)
Lassen sich Lehrer bei der Leistungsbeurteilung von sachfremden Gesichtspunkten leiten? Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie
Zeitschriftenartikel
11 (3), S. 163 - 180 (1990)
Educational expertise: Closing the gap between educational research and classroom practice. School Psychology International 1989
Zeitschriftenartikel
13, S. 915 - 932 (1989)
Affective student characteristics and cognitive development: Problems, pitfalls, perspectives. International Journal of Educational Research
Zeitschriftenartikel
21 (3), S. 223 - 247 (1989)
Sind Mütter gute Diagnostiker ihrer Kinder? Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie
Zeitschriftenartikel
1, S. 132 - 141 (1989)
The impact of instructional quality on student cognitive motivational development - Results of the "Munich Study". Paidagogike Episteme
Zeitschriftenartikel
13, S. 895 - 914 (1989)
Quality of instruction and achievement outcomes. International Journal of Educational Research 1988
Zeitschriftenartikel
20 (1), S. 45 - 76 (1988)
Leistungssteigerung und Ausgleich von Leistungsunterschieden in Schulklassen: unvereinbare Ziele? Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie
Zeitschriftenartikel
1 (1), S. 37 - 52 (1988)
The role of classroom context factors for the achievement-impairing effect of test anxiety. Anxiety Research