
Publikationen von Wolfgang Schneider
Alle Typen
Zeitschriftenartikel (39)
2004
Zeitschriftenartikel
36 (3), S. 147 - 159 (2004)
Developmental changes of general cognitive abilities and school related skills in children and adolescents: Evidence of a widening gap. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 2000
Zeitschriftenartikel
35 (3-4), S. 198 - 198 (2000)
The Munich Longitudinal Study on the Genesis of Individual Competencies: An overview. International Journal of Psychology 1997
Zeitschriftenartikel
17, S. 442 - 461 (1997)
Memory strategy development: Lessons from longitudinal research. Developmental Review 1994
Zeitschriftenartikel
12, S. 469 - 484 (1994)
The Role of Rhyme Awareness in Learning to Read a Regular Orthography. British Journal of Developmental Psychology 1992
Zeitschriftenartikel
63 (2), S. 461 - 473 (1992)
Expertise, Aptitude, and Strategic Remembering. Child Development
Zeitschriftenartikel
84 (1), S. 115 - 123 (1992)
Elaborative-interrogation and prior-knowledge effects on learning of facts. Journal of Educational Psychology 1991
Zeitschriftenartikel
16 (1), S. 61 - 72 (1991)
Long-term maintenance of organizational strategies in kindergarten children. Contemporary Educational Psychology
Zeitschriftenartikel
51 (1), S. 14 - 29 (1991)
A longitudinal study of young children's memory behavior and performance in a sort-recall task. Journal of Experimental Child Psychology 1990
Zeitschriftenartikel
15 (3), S. 268 - 283 (1990)
Strategy Instruction and Attributional Beliefs in West-Germany and the United-States - Do Teachers Foster Metacognitive Development. Contemporary Educational Psychology
Zeitschriftenartikel
22 (3), S. 207 - 224 (1990)
Zum Einfluß von Expertise auf Gedächtnisleistungen sowie deren Selbsteinschätzung bei Kindern und Erwachsenen. Zeitschrift fur Entwicklungspsychologie und Padagogische Psychologie
Zeitschriftenartikel
22 (1), S. 22 - 41 (1990)
Metagedächtnis, Strategienutzung und Gedächtnisleistung: Vergleichende Analysen bei Kindern, juengeren Erwachsenen und alten Menschen. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie
Zeitschriftenartikel
61 (3), S. 697 - 704 (1990)
Childrens Understanding of Cognitive Cueing - How to Manipulate Cues to Fool a Competitor. Child Development 1989
Zeitschriftenartikel
3 (3), S. 157 - 168 (1989)
Möglichkeiten der fruehen Vorhersage von Leseleistungen im Grundschulalter. Zeitschrift fuer Paedagogische Psychologie
Zeitschriftenartikel
14 (4), S. 382 - 393 (1989)
The knowledge base and text recall: Evidence from a short-term longitudinal study. Contemporary Educational Psychology
Zeitschriftenartikel
81 (3), S. 306 - 312 (1989)
Domain-specific knowledge and memory performance: A comparison of high- and low-aptitude children. Journal of Educational Psychology 1988
Zeitschriftenartikel
3 (2), S. 191 - 199 (1988)
The effects of age, study time, and importance of text units on strategy use and memory for texts. European Journal of Psychology of Education
Zeitschriftenartikel
35 (3), S. 161 - 172 (1988)
Zur Rolle des Wissens bei kognitiven Höchstleistungen. Psychologie in Erziehung und Unterricht
Zeitschriftenartikel
14 (2), S. 113 - 118 (1988)
Metakognitionen bei der Lösung mathematischer Probleme: Gestaltungsperspektiven fuer den Mathematikunterricht. Heilpaedagogische Forschung
Zeitschriftenartikel
45 (2), S. 209 - 233 (1988)
Metamemory memory behavior relationships in young children: Evidence from a memory-for-location task. Journal of Experimental Child Psychology 1987
Zeitschriftenartikel
29 (1), S. 60 - 77 (1987)
Möglichkeiten der Kreuzvalidierung von Strukturgleichungsmodellen. Psychologische Beitrage