Alle Typen
1997
Zeitschriftenartikel
39 (4), S. 509 - 525 (1997)
Continuous concurrent feedback degrades skill learning: Implications for training and simulation. Human Factors
Zeitschriftenartikel
29 (1), S. 17 - 26 (1997)
Diminishing the effects of reduced frequency of knowledge of results on generalized motor program learning. Journal of Motor Behavior
Zeitschriftenartikel
23 (4), S. 987 - 1006 (1997)
Variability of practice and implicit motor learning. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition
Zeitschriftenartikel
68 (4), S. 362 - 367 (1997)
Instructions about physical principles in learning a complex motor skill: To tell or not to tell. Research Quarterly for Exercise and Sport 1996
Zeitschriftenartikel
28 (4), S. 371 - 381 (1996)
Average KR degrades parameter learning. Journal of Motor Behavior
Zeitschriftenartikel
30 (1), S. 1 - 18 (1996)
Type of KR and KR frequency effects on motor learning. Journal of Human Movement Studies 1995
Zeitschriftenartikel
37 (3-4), S. 498 - 537 (1995)
Lernen von generalisierten motorischen Programmen und Bewegungsparametern. Psychologische Beitraege
Zeitschriftenartikel
66 (3), S. 262 - 267 (1995)
Does Mental Practice Work Like Physical Practice without Information Feedback. Research Quarterly for Exercise and Sport 1994
Zeitschriftenartikel
26 (4), S. 362 - 369 (1994)
Reducing knowledge of results about relative versus absolute timing: Differential effects on learning. Journal of Motor Behavior
Zeitschriftenartikel
26 (4), S. 348 - 361 (1994)
Feedback-induced variability and the learning of generalized motor programs. Journal of Motor Behavior 1993
Zeitschriftenartikel
7 (4), S. 11 - 18 (1993)
Implizites Lernen von Regelhaftigkeiten. Sportpsychologie
Zeitschriftenartikel
25 (4), S. 254 - 263 (1993)
Contextual interference in movements of the same class: Differential effects on program and parameter learning. Journal of Motor Behavior
Zeitschriftenartikel
106 (4), S. 609 - 616 (1993)
Training for Performance - Principles of Applied Human Learning - Morrison,Je. American Journal of Psychology
Zeitschriftenartikel
19 (5), S. 1134 - 1150 (1993)
Reduced feedback frequency enhances generalized motor program learning but not parameterization learning. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 1992
Zeitschriftenartikel
4, S. 627 - 644 (1992)
Contextual interference in motor learning: Dissociated effects due to the nature of task variations. Quarterly Journal of Experimental Psychology A
Zeitschriftenartikel
6 (1), S. 12 - 16 (1992)
Neuere Befunde zur Effektivierung des Bewegungslernens. Sportpsychologie
Zeitschriftenartikel
22 (2), S. 71 - 84 (1992)
Reducing Knowledge of Results Can Produce Context Effects in Movements of the Same Class. Journal of Human Movement Studies
Zeitschriftenartikel
23 (2), S. 53 - 76 (1992)
The learning of generalized motor programs and motor schemata: Effects of KR relative frequency and contextual interference. Journal of Human Movement Studies 1994
Buch
Zur Optimierung motorischer Lernprozesse: Untersuchungen zur Funktion von Kontext-Interferenz und Rückmeldungen beim Erwerb generalisierter motorischer programme und motorischer Schemata. Hofmann, Schorndorf, Germany (1994), 256 S.
1996
Konferenzbeitrag
Instruktion oder "Intuition" beim Bewegungslernen? In: Psychologie and Sport, S. 77 - 84 (Hg. der Köln, B. ü. d. S. a. d. 3. B. d. P. I. D. S.). Symposium anlässlich des 30jährigen Bestehens des Psychologischen Instituts der Deutschen Sporthochschule Köln, Köln, 08. September 1995 - 09. September 1995. bps Verlag, Köln (1996)