Alle Typen
1987
Zeitschriftenartikel
43 (2), S. 194 - 211 (1987)
Short-Term-Memory, Verbal Competence, and Age as Predictors of Imagery Instructional-Effectiveness. Journal of Experimental Child Psychology
Zeitschriftenartikel
5 (4), S. 333 - 341 (1987)
The role of context in young children's memory performance: Istomina revisited. British Journal of Developmental Psychology
Zeitschriftenartikel
19 (2), S. 99 - 115 (1987)
Zusammenhänge zwischen Metagedächtnis, strategischem Verhalten und Gedächtnisleistungen im Grundschulalter: Eine entwicklungspsychologische Studie. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie
Zeitschriftenartikel
10 (3), S. 281 - 299 (1987)
The Effects of Intelligence, Self-Concept, and Attributional Style on Metamemory and Memory Behavior. International Journal of Behavioral Development
Zeitschriftenartikel
10 (3), S. 281 - 299 (1987)
The effects of intelligence, self-concept, and attributional style on metamemory and memory behaviour. International Journal of Behavioral Development 1986
Zeitschriftenartikel
2 (1), S. 1 - 18 (1986)
Quality of instruction and classroom learning outcomes: The German contribution to the IEA Classroom Environment Study. Teaching and Teacher Education
Zeitschriftenartikel
42 (2), S. 218 - 236 (1986)
The role of conceptual knowledge and metamemory in the development of organizational processes in memory. Journal of Experimental Child Psychology
Zeitschriftenartikel
17 (3), S. 315 - 336 (1986)
Metamemory and motivation: A comparison of strategy use and performance in German and American children. Journal of Cross-Cultural Psychology
Zeitschriftenartikel
1 (3), S. 81 - 91 (1986)
The role of classroom differences in achievement changes. European Journal of Psychology of Education
Zeitschriftenartikel
41 (3), S. 395 - 410 (1986)
Recall, clustering, and metamemory in young children. Journal of Experimental Child Psychology 1985
Zeitschriftenartikel
17 (1), S. 1 - 16 (1985)
Metagedächtnis, gedächtnisbezogenes Verhalten und Gedächtnisleistung. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie
Zeitschriftenartikel
17 (4), S. 325 - 340 (1985)
Exploratorische Analysen zu Komponenten des Schulerfolgs. Zeitschrift fuer Entwicklungspsychologie und Paedagogische Psychologie 1984
Zeitschriftenartikel
84 (12), S. 378 - 380 (1984)
Die Entwicklung des Metagedächtnisses - Wie Kinder mit ihrem Gedächtnis umzugehen lernen. Umschau
Zeitschriftenartikel
21 (1), S. 195 - 211 (1984)
Classroom differences in the determination of achievement changes. American Educational Research Journal 1983
Zeitschriftenartikel
25 (1-2), S. 208 - 237 (1983)
Probleme und Möglichkeiten bei der Bewertung von Clusteranalyse-Verfahren: I. Ein Überblick über einschlägige Evaluationsstudien. Psychologische Beitrage
Zeitschriftenartikel
25 (1-2), S. 238 - 254 (1983)
Probleme und Möglichkeiten bei der Bewertung von Clusteranalyse-Verfahren: II. Ergebnisse einer Monte-Carlo-Studie. Psychologische Beitrage
Zeitschriftenartikel
25 (3-4), S. 349 - 362 (1983)
Probleme und Möglichkeiten bei der Bewertung von Clusteranalyse-Verfahren. III. Appendix: Kurzbeschreibung der verbreitesten Clusteranalyse-Algorithmen. Psychologische Beitrage
Zeitschriftenartikel
30 (4), S. 291 - 298 (1983)
Vergleichende Bedingungsanalysen zur Performanz guter und schwacher Rechtschreiber. Psychologie in Erziehung und Unterricht 1982
Zeitschriftenartikel
6 (3), S. 123 - 143 (1982)
Kausalmodelle zur Beschreibung und Erklärung von Rechtschreibleistungen in der Grundschule - Eine Sekundäranalyse. Zeitschrift fur Empirische Padagogik 1999
Buch
Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich Longitudinal Study. Cambridge University Press, New York, NY (1999)