

Alle Typen
1992
Zeitschriftenartikel
54 (1), S. 32 - 37 (1992)
Expertise and hierarchical knowledge representation in chess. Psychological Research 1991
Zeitschriftenartikel
5 (3), S. 267 - 283 (1991)
Die Bedeutung der Lernerfahrung und des Expertisegrades beim Erwerb des Konzepts der physikalischen Beschleunigung. Empirische Pädagogik 1990
Zeitschriftenartikel
32 (1-2), S. 163 - 185 (1990)
Expertisegrad und Wissensbasis. Psychologische Beitraege
Zeitschriftenartikel
9 (2), S. 82 - 91 (1990)
Deduktives Schliessen mit Mentalen Modellen. Sprache und Kognition 2003
Buchkapitel
Using a complex rule in different domains: When familiar schemes don't help. In: Critical thinking and reasoning. Current research, theory and practice, S. 121 - 142 (Hg. Fasko, D. J.). Hampton Press, Cresskill, NJ (2003)
1999
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Scientific reasoning: Developmental and individual differences. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 38 - 54 (Hg.
Buchkapitel
Weinert, F. E.; Schneider, W.). Cambridge University Press, New York, NY (1999)
Development of intelligence and thinking. In: Individual development from 3 to 12: Findings from the Munich longitudinal study, S. 9 - 28 (Hg.